Войната между производителите на гуми ще остане единствено в миналото
Последната битка между производителите на гуми във Формула 1 беше между 2001 и 2006 г., когато Bridgestone и Michelin си оспорваха шампионската титла съответно с Ferrari и Renault. Французите обаче напуснаха шампионата в края на сезон 2006, Bridgestone пое самостоятелно щафетата, а през 2007 г. влезе и правилото на ФИА за един-единствен доставчик.
Pirelli наследи Bridgestone през 2011 г. и ще остане поне до 2019-а, когато изтича настоящият договор на италианската компания. На теория тогава войната между производителите на гуми може да се върне в шампионата, но състезателният ръководител на Pirelli Марио Изола смята, че това няма да се случи.
„Ситуацията е различна”, коментира Изола за GPUpdate. “На този етап доставяме едни и същи продукти за всички отбори, така че те имат еднаква стартова позиция що се отнася до гумите. Ако конкуренцията се върне, разходите ще скочат, тъй като нуждата от тестове става неминуема.”
„Водещите отбори ще разполагат с по-добри продукти спрямо тимовете от средата или дъното на колоната, тъй като изискването за доставка на еднакви гуми за всички отпада. Така се формира още един показател, по който силните отбори ще се различават от слабите.”
„Може би с два или три производителя няколко екипа ще се борят за победата, но останалите ще са назад. Много е лесно да спечелиш секунда, дори и повече само благодарение на гумите. Така разликата между отборите ще стане по-голяма отколкото е в момента.”
Изола допълва още, че времената през новия сезон ще се подобрят значително поради два фактора. Развойната дейност по автомобилите продължава с пълна сила, а успоредно с това Pirelli планира да използва по-меки смеси тази година, след като италианците вече натрупаха опит с новите гуми и нямат притеснения относно надеждността.