Второто място остави Танак начело в шампионата на пилотите
Себастиан Ожие (Citroen) спечели втора победа за сезона и се доближи на четири точки от лидера в шампионата От Танак (Toyota). Французинът спука гума в събота, но късметът бе на негова страна, тъй като Есапека Лапи катастрофира в същата отсечка и тя бе отменена. Полученото служебно време остави Ожие в битката за първото място и още в следващия етап той си го върна.
За това голяма заслуга имаше Крис Мийк (Toyota), който оглави класирането след проблемите на Ожие. Британецът обаче не задържа лидерската позиция дори и за една отсечка, тъй като на „Отатес” също спука гума и се смъкна до петото място. Другата лоша новина за Мийк дойде на финалния „пауърстейдж”, когато Ожие го изпревари с нищожните 25 хилядни и му отне възможността да завърши надпреварата с максималните пет бонус точки.
Елфин Еванс (M-Sport) прекара по-голяма част от надпреварата на втора позиция, но не можа да спре устрема на От Танак, който още в събота вечер бе на 2,2 секунди от него. Грешен избор на гуми и закъснение за часовата контрола преди последния етап оставиха Еванс на 19,7 секунди зад лидера в шампионата, но добрата новина за британеца е, че спечели първия подиум за M-Sport и Ford от началото на сезона.
Рали „Мексико” бе пълен кошмар за заводския отбор на Hyundai. Дани Сордо, който се върна в тима на мястото на Себастиан Льоб, отпадна в петък заради повреда в електрическата система на i20 WRC, а Андреас Микелсен разби окачването си на „Ел Чоколате”. Единствената утеха за корейците е, че водещият пилот на отбора Тиери Нювил стигна до четвъртото място, въпреки че още на втората отсечка спука гума.
Мийк финишира пети, а Бенито Гера (Skoda Fabia R5) изненадващо стигна до шестото място в генералното класиране, което му отреди и победата във WRC 2. Мексиканецът прескочи в последния етап Яри-Мати Латвала, който имаше много тежко състезание и логично остана едва седми. В петък повреда в алтернатора го извади от надпреварата предсрочно, а в „пауърстейджа” той трябваше да кара със спукан радиатор заради удар в края на предпоследната отсечка.
Челната десетка зад Латвала допълниха Сордо, Рикардо Тривиньо (Skoda Fabia R5) и Лукаш Пиениажек (Ford Fiesta R5). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият старт във WRC е рали „Корсика”, което започва на 28 март.