Автомобилът бе представен миналата седмица в Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч
Моделът Zonda, който донесе известност на компанията Pagani, официално подаде оставка през 2013 г. с представянето на последната версия Revolucion. Но търсенето от страна на клиентите принуди производителя да прави единични екземпляри Zonda отново и отново. Всички те се различават с детайлите във външния им вид. И най-новото превъплъщение, наречено Zonda HP Barchetta, се откроява дори на този фон.
Подразделението за ексклузивни автомобили Uno-di-Uno се постара да спечели нова слава. Вероятно това е един от най-екстравагантните варианти на Zonda за осемнадесетгодишната история на модела. Дължината / широчината / височината на новия модел са съответно 4440 × 2006 × 1014 мм.
Автомобилът бе представен миналата седмица в Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч, Калифорния. Интересно е асиметричното оцветяване на джантите - от лявата страна са сребристи с бронзов блясък, а от дясната страна - сини със сребристи проблясъци.
Barchetta е оборудвана с атмосферен двигател V12 6.0 от Mercedes-AMG, работещ в тандем с шестстепенна механична предавателна кутия. Мощността е 800 к.с. и 850 Нм въртящ (повече от Revolucion), а теглото е 1250 кг. Гумите са: Pirelli P Zero HP 255/30 R20 отпред и 335/25 R21 отзад. Спирачните дискове са: въглеродни, 380 мм отпред и отзад.
Откритата версия Zonda на компанията Pagani бе представена през 2003 г., след което последваха вариантите й, подобно на Zonda Cinque Roadster с две врати.
Благодарение на ниското стъкло новата модификация е още по-радикална. И, разбира се, Barchetta получава допълнителни аеродинамични компоненти - от големия сплитер до широкото антикрило. И още, в новия автомобил е използван опитът на по-късни модели на Pagani в конструкцията, известни с наименованията Huraya BC и Huraya Roadster, като е използван новият лек материал Carbo-Triax HP52, който спомага за повишаване на стабилността на каросерията.
В салона – кожа с цветове слонова кост и синьо, а на волана - дървени секции. Седалките са направени по примера на тези в Huraya BC. А шотландската клетка (тартан) се появява неслучайно: тя украсява седалките в състезателните автомобили Mercedes отт 50-те години на миналия век с каквито се е състезавал приятелят и наставникът на Хорацио Пагани - Хуан Мануел Фанджо.
Има още една много важна разлика от събратята на модела: тази Barchetta не е направена по поръчка от външен клиент, а за самия основател на компанията – Хорацио Пагани (оттук и абревиатурата на HP в името на модификацията). Независимо от това, Zonda HP Barchetta няма да остане единствен екземпляр: италианците ще направят три такива коли. Кой ще получи другите две, производителят мълчи. И може би това ще бъдат последните три Zonda.