Най-вероятно ще получи двулитров четирицилиндров турбо двигател с мощност 250-280 к.с.
Проектът на Renault да възроди марката Alpine е близо към своя щастлив финал. През следващата година на пазара трябва да се появи серийният наследник на легендарния модел, който бележи началото на нова ера в 60-годишната история на марката. Първообразът му стана концепцията Alpine Celebration, представена преди дни в Льо Ман. А как ще изглежда автомобилът, който ще слезе от конвейера, разкриват последните патентни скици.
Световната организация за интелектуална собственост публикува на уеб страницата си рисунките преди часове, въпреки че са датирани от декември миналата година.
За начало нека да припомним как изглежда демо автомобилът. Това е синтез от ретро и модерни щрихи като например фаровете за мъгла, разположени в центъра на дифузьора. Основният източник на вдъхновение е историческият Alpine A110 с две врати, който беше в компанията с прототипа по време на презентацията в Льо Ман.
Най-вероятно серийната версия ще получи двулитров четирицилиндров турбо двигател с мощност 250-280 к.с. (доработен мотор от хечбека Renault Megane RS) и преселективна предавателна кутия с два съединителя. Възможно е по избор да бъдат предложени роботизирана и механична трансмисия. Не е изключено и появата на форсиран турбо двигател 1,6 от Clio RS.
Спортният автомобил с кодово име AS1 (Alpine Sport 1) в този вариант се различава от концептуалния модел с оптиката, джантите и броните.
На патентните рисунки се виждат много тесни огледала и скрити дръжки на вратите, тези подробности може и да се появят в серийния автомобил. А иначе, тази версия е много по-близо до конвейера. Правят впечатление светодиодните фарове и необичайните дневни светлини. Те подчертават родствена връзка с "муцуната" на Alpine A110 от шейсетте години на миналия век.
Отзад липсва антикрилото, дифузьорът е станал по-скромен, а накрайниците на изпускателната система, разположени в краищата на бронята, са отстъпили място на един хромиран трапец в центъра.
Специалистите смятат, че компанията трябва да предложи два двигателя по избор, като се има предвид, че основен конкурента на Alpine ще бъде купето Porsche Cayman. В края на краищата може да се появи и малка модификация - според неофициални данни дори със скромен 1,6 турбо двигател и (или) 2,0 (с два варианта на мощността 215 и 290 конски сили съответно). Между другото, стартовата цена за Alpine ще бъде около 50 хил. евро, също като цената на Cayman.
Повече подробности ще бъдат разкрити в следващите месеци, а премиерата на автомобила може да се състои във Франкфурт през септември.