Най-непосредствени негови конкуренти са Renault, Ford и Opel
Делът на германския автомобилен производител Volkswagen на европейския пазар през първата половина на годината падна до най-ниското си ниво от началото на финансовата криза, пише Financial Times.
През първата половина на 2016 делът на Volkswagen на европейския пазар спадна до 11,2% в сравнение със същия период година по-рано, когато този показател е 12,1%. През 2010 г. показателят на компанията надхвърли това ниво, напомня на FT. При това днешният пазар дял на Volkswagen е на най-ниското ниво от 2008 г., когато делът на концерна бе 10,4%.
Изданието свързва тези показатели с дизеловия скандал, който автомобилният производител предизвика през септември 2015. От януари до юни на територията на ЕС са продадени 875 380 автомобила Volkswagen, което е само с 0.8% по-високо в сравнение със същия период на 2015 г., пише вестникът, като се позовава на кореспондента си за автомобилната индустрия - Питър Кембъл.
Според официалните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители, на които се позовава и FT, общите продажби на нови автомобили на европейския пазар са нараснали с 9,4%, до 7,8 милиона автомобила за шестте месеца на 2016 г.
Като най-непосредствени конкуренти на Volkswagen са Renault, Ford и Opel, които отбелязват по-високи продажби, посочва изданието. Продажбите на Renault се увеличиха с 15%, до 585 689 единици, а новите регистрации на Ford нараснаха с 5,4% и достигат до 554 861 коли.
Дизеловият скандал избухва през септември 2015. Тогава стана известно, че Volkswagen е инсталирал в автомобилите си софтуер, който умишлено занижава нивата на вредните вещества от изгорелите газове.