Титаничната битка с Роси бе решена едва с появата на карирания флаг
Пилотът на Team Penske Симон Пажено спечели 103-ото издание на Инди 500. Последните обиколки на надпреварата бяха непрекъснат трилър, защото Александър Роси (Andretti Autosport) следваше плътно по петите французина и дори на два пъти излизаше начело.
Пажено, който стартира от полпозишън, прекара 116 обиколки на върха и заслужено спечели първата си победа в Инди 500. Досега най-доброто постижение за 25-годишния французин бе шестото място от предходното издание на надпреварата.
Финалните четиринайсет обиколки на Инди 500 бяха същински спринт, в който Роси и Пажено бяха постоянно на милиметри един от друг. Преди това състезанието бе прекратено след масова катастрофа, която Себастиан Бурде (Dale Coyne Racing) и Греъм Рейхъл (Rahal Letterman) предизвикаха.
Такума Сато (Rahal Letterman) се пребори за последното място на подиума благодарение на ключовите си изпреварвания срещу Ед Карпентър (Ed Carpenter Racing) и Джоузеф Нюгардън (Team Penske) във финалната фаза от надпреварата. Карпентър остана и зад победителя от 2018 г. Уил Пауър (Team Penske), който въпреки наказание заради грешка в бокса стигна до пета позиция.
Сантино Феручи (Dale Cone Racing) оцелия при катастрофата на Бурде за разлика от преките си съперници и завърши седми. Това бе и най-доброто постижение сред новаците в тазгодишното издание на Инди 500.
Победата на Пажено го изведе начело в шампионата на пилотите в Indycar, но само на точка зад него е Джоузеф Нюгардън.