Зад волана на един от най-приятните за шофиране спортни модели в компактния клас
За мое, а вероятно и за ваше съжаление, автомобили като Peugeot 308 Gti се срещат все по-рядко. Може би дори са застрашени от изчезване. Днес масата харесва понятия като SUV и кросоувър, купувайки почти всичко, което се продава с подобен „етикет“, без да е съвсем наясно какво точно се крие зад тези понятия и доколко обещанията на маркетинговите гурута имат общо с действителността. Свързаността и инфо-развлекателните възможности постепенно стават по-важни от качеството на самите автомобили. На фона на това обаче продължава да има хора, които възприемат автомобила като една от най-висшите форми на мобилност, като извор да неподправена радост от шофирането и пътуването, дори като изкуство. И вероятно такива хора ще продължи да има още дълго – за щастие.
Шофиране заради самото шофиране
Peugeot 308 Gti е представител на онази категория автомобили, които са създадени с единствената цел да доставят удоволствие при шофиране. Още видът на каросерията с двуцветно лаково покритие „Coupé Franche“, предлагано в червено-черно и синьо-черно, говори сам за себе си. Големи колела, зад които се показват не по-малко внушителни по диаметър дискове и плаващи спирачни апарати. Брони, стигащи почти до земята – отпред с големи въздуховоди, отзад с интегриран дифузорен елемент. Да не забравяме и големите ауспухови накрайници, от които в зависимост от режима на работа на двигателя се разнася ръмжене, рев, пръхтене, пукот – все звуци, познати от моторните спортове или най-малкото от „истинските“ спортни автомобили.
Повече за впечатленията ни от Peugeot 308 Gti ще откриете съвсем скоро на страниците на специалния летен брой юли-август на списание auto motor und sport България, който е посветен на спортните автомобили.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов