Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot вече има идея за пилотите в WEC

28.01.2021 17:11
Peugeot вече има идея за пилотите в WEC

Французите са финализирали пилотската линия според Auto Hebdo

Преди края на изминалата година Peugeot разкри базовите технически характеристики на новия прототип, с който ще дебютира в Световния шампионат за издръжливост през следващия сезон. На този етап обаче французите остават безмълвни за шестимата състезатели, които ще сформират пилотската линия на заводския отбор.

Според Auto Hebdo изборът вече е направен, като атаката на Peugeot ще се води от бившия пилот на Toro Rosso във Формула 1 и двукратен шампион във Формула Е Жан-Ерик Верн. 30-годишният парижанин има солиден опит в състезанията по издръжливост, като през 2018 г. дори спечели „24-те часа на Льо Ман“ в LMP2 категорията, но впоследствие екипът на G-Drive бе дисквалифициран заради нередности със системата за презареждане.

Другият французин в пилотската линия на Peugeot ще бъде Лоик Дювал. Бившият заводски пилот на Audi спечели „24-те часа на Льо Ман“ с Алан Макниш и Том Кристенсен през 2013 г. и гарнира победата на пистата „Сарт“ с титла в Световния шампионат по издръжливост. През 2010 г. той бе съотборник на Нико Лапиер и Оливие Панис в екипа на Oreca, който участваше в „24-те часа на Льо Ман“ с единственото частно Peugeot 908 HDI FAP.

Другият състезател със солиден опит в надпреварите по издръжливост е Густаво Менезес, който през 2016 г. спечели титлата в LMP2 категорията на WEC. 26-годишният американец бе спряган за титуляр на Alpine за настоящия сезон, но вероятно е приел офертата на Peugeot, в резултат на което Матю Ваксивиер бе номиниран за съотборник на Нико Лапиер и Андре Неграо в екипа на Signatech, който ще представя Alpine в WEC.

Далеч по-голямо внимание обаче вероятно ще провокират двамата бивши състезатели от Формула 1, които също са постигнали споразумение с Peugeot – Кевин Магнусен и Пол ди Реста. След като бе освободен от Haas F1 Магнусен подписа с Chip Ganassi Racing за настоящия сезон в IMSA и ще направи своя официален дебют в края на тази седмица зад волана на Cadillac Dpi-V.R в „24-те часа на Дейтона“. Пол ди Реста вече се специализира в състезанията по издръжливост и дори спечели „24-те часа на Льо Ман“ и титлата в WEC в LMP2 категорията с United Autosports през миналата година.

Единственият състезател, чиято визитка е сравнително кратка и въпреки това попада в полезрението на Peugeot, е Микел Йенсен. 26-годишният датчанин спечели титлата в европейските серии „Льо Ман“ през 2019 г. в LMP3 категорията заедно с Йенс Петерсен, след което се увтърди като един от най-бързите състезатели със сребърен статут в LMP2.

От Peugeot все още не са потвърдили, че ще направят пълен сезон в WEC и че ще участват в „Льо Ман“ догодина, но при очертаващата се жестока конкуренция за 2023 г., едва ли ще пропуснат далеч по-добрата възможност да атакуват четвърта победа в най-голямото състезание за издръжливост през 2022-а. Toyota, Scuderia Cameron Glickenhaus и Alpine ще се единствените големи отбори във водещата категория през следващите два сезона.

Коментари
comments powered by Disqus