Шасито е на Oreca, а 3,4-литровият V6 - на Mecachrome
Alpine стана петият производител с LMDh прототип след Porsche, Cadillac, Acura и BMW, валиден за участие в Световния шампионат по издръжливост и IMSA. Програмата на французите стартира догодина, когато френската марка ще отбележи и завръщането си в „24-те часа на Льо Ман“.
LMP2 шасито на френската компания Oreca стои в основата на A424 Beta. Тази платформа се използва и при прототипа на Acura, който тази година записа двойна победа в „24-те часа на Дейтона“.
Дългогодишният партньор на Renault във Формула 1 Mecachrome е поел ангажимента за двигателя с вътрешно горене, който използва V6 архитектура, има работен обем от 3,4 литра и е с принудително пълненe.
Introducing our new challenger: Alpine A424_β ✨
— Alpine Endurance Team (@SignatechAlpine) June 9, 2023
On a track near you in 2024.#AlpineEnduranceTeam #AlpineRacing pic.twitter.com/nrzzKtXult
Заради изискванията на правилника при LMDh прототипите хибридната система е стандартна - Williams Advanced Engineering подготвя батерията, Bosch – мотор/генератора на задната ос (40 кВт), а Xtrac - трансимисията. Максималната мощност също е ограничена спрямо регулациите на 520 кВт.
Шейкдаунът на новия автомобил е планиран за края на юли, след което стартират и тестовете. Двигателят е от половин година на стенда и би трябвало да бъде запален за първи път на автомобила с цялата периферна компановка на 28 юни.
На този етап Alpine планира програма с два автомобила в Световния шампионат по издръжливост заедно с настоящия си партньор Signatech, но ръководството на компанията не крие желанието си да работи и с частни отбори, които евентуално да вкарат A424 Beta и в шампионата на IMSA.