Задвижващият агрегат има водородни клетки и е разработен от GreenGT
На автомобилното изложение в Женева 2016 Pininfarina представи H2 Speed, състезателен автомобил на водород. Сега обявиха и лимитирана серия.
Състезателен автомобил с прилична ефективност, екстремна динамика и екологично задвижване на чист водород, това е Pininfarina H2 Speed, който празнува световна премиера на автомобилното изложение в Женева. Италианците, които междувременно попаднаха под юрисдикцията на индийския концерн Mahindra, постави в светлината на прожекторите H2 Speed, името говори много.
Pininfarina H2 Speed с техника на LeMans Technik
Екстремно конфигурираният състезателен автомобил, в стил прототип LeMans, залага на задвижваща технология с водород, която също произлиза от един състезател от LeMans. Задвижващият агрегат има водородни клетки и е разработен от GreenGT. Той се състои от 210 кВт горивна клетка, както и два електрически мотора на задната ос, които генерират мощност от 370 кВт и това става без никаква междинна скоростна кутия или диференциал. С това тежащият 1420 кг Pininfarina H2 Speed ускорява само за 3,4 секунди от нула до 100 км/ч и вдига максимална скорост от 300 км/ч. Ауспухът изпуска само вода и почти нулеви шумови емисии. Зареждането с водород от 6,1 кг става само за 3 минути.
Планирани са малки серии от 10 екземпляра
Като цяло конструкцията на дългия 4,70 м, висок 1,09 метра и широк 2 метра Pininfarina H2 Speed залага на класически състезателни атрибути. Шасито с междуосие от 2,90 метра, както и каросерията са направени от карбон, окачването на колелата отпред и отзад е Pushrod-конструкция. Спирачната система работи с дискове от въглеродни влакна, а в калниците се въртят 20 цолови джанти с централно заключване.
Но Pininfarina H2 Speed в никакъв случай няма да остане само концептуален автомобил. Както вече потвърди пред Automotive News главният изпълнителен директор на Pininfarina - Силвио Пиетро Ангори, от модела ще бъдат произведени десет екземпляра. Разбира се, те няма да притежават лиценз за движение по пътищата, а ще бъдат изключително и само за джентълмени състезатели. Прототипът ще бъде готов в рамките на година време. Като цената на един екземпляр ще се движи около 2,5 милиона долара. Като база за лимитираните серии ще се използва прототипът от LeMans 2 с лиценз от ФИА. Водородното задвижване до голяма степен ще съответства на това на студията.