Бернд Остман разкри разширяването на SUV-предложенията на VW Group
2016 е годината на SUV-автомобилите на VW концерна, тъй като едновременно стартират седем нови модела, като се започне с дългия 3,86 метра VW Taigun върху базата на Up, мине се през Audi Q1 с дължина от 4,25 метра на основата на A3, после идват Q5 и допълнителният купе вариант, наречен Q6. Особено специални SUV дебюти ще отбележат също Seat, Skoda и Bentley.
Seat-SUV във формат 4,50-метра играе важна роля в стратегията за развитие на испанското дъщерно дружество. С Ibiza и Leon Seat има само две направления, от които конструира 180 000 бройки (Ibiza) и 104 000 (Leon). SUV автомобилът като трето направление ще "гарантира стратегията за устойчиво развитие", сподели мениджър на Seat. Тъй като наред с A-класните офроудъри, които идват с предно задвижване и на всички колела, на тезгяха е по-малка версия на база Ibiza.
Seat-SUV все още не е на пазара, но на него е отредена глобалната задача за ново бъдеще на компанията. Заедно с няколко дилъра на автомобили Seat сондира китайския пазар в продължение на две години. Изследването показва, че и та се котира високопроходими модели сред по-младата публика, но стъпването на пазара има смисъл само тогава, когато производството е местно. След 2016 може да се стигне и до това. За старта са планирани три модела: двата SUV автомобила и Seat седан. Решението трябва да се реализира още през тази година.
Seat-SUV произвежда Skoda
В испанския Марторел през 2013 бяха произведени общо 390 000 автомобила: 110 000 Audi Q3 и 280 000 Seat. За достигане на целта от 500 000 автомобила от моделите на Seat до 2018 и реализиране на оперативен марж от пет на сто, предстои да се измине дълъг път.
Заводът в Марторел беше отличен наскоро с Lean Award 2013. Въпреки голямото разнообразие от модели и минимално използване на роботи в сравнение със завода майка на VW във Волфсбург, Leon вече се произвежда в рамките на 18 до 20 часа. За Q3 са необходими допълнително още пет часа, а за Ibiza все пак пет часа по-малко.
Въпреки това испанците загубиха своя SUV, след като ще бъде произвеждан в Чешката република. Той ще бъде сглобяван заедно с 4,6 м дългия седемместен Skoda Snowman в чешкия Квасини. "Решението е от гледна точка на концерна", заяви мениджър на Seat. Малка утеха за испанския отбор: техният SUV ще се моделира в родината. И в същото време върхът на развойната дейност за следващия Yeti, който идва 2017/2018, също е при Seat.
Каросерията на новото Bentley ще се произвежда в Словакия: в Братислава. Въпреки това то ще бъде истинско Bentley, правено в Крю, Англия. Там не само ще се лакира и окомплектова, но ще бъде като един вид манифактура. Например конструирането на Mulsanne продължава 375 часа. Само пикник масичките отзад отнемат единадесет часа - почти толкова, колкото е необходимо на Seat да произведе Ibiza.
Дърводелските дейности с масивно дърво и фурнир от фино дърво обикновено продължават пет дни и то само ако няма фини ръчни инкрустации. За кожения салон на Mulsanne биват обработвани 13-14 кожи от бикове от Южна Германия.
Bentley-SUV за 200 000 евро
Новият луксозен SUV, който се очаква да стартира с цени от порядъка на 200 000 евро, няма да бъде никак малко. Въпреки това неговото време за производство, ако го сравним с Flying Spur, ще бъде 125 часа. След представянето на SUV студията EXP 9F в Женева през 2012, дизайнът на луксозния SUV беше критикуван. Междувременно предницата беше силно ревизирана. Радиаторната решетка и двойните фарове много напомнят на спортното купе Continental GT. Основата на Bentley SUV е модулна конструкция, върху която се базират също Q7, Touareg и Cayenne. За старта през 2016 се предвижда класическият W12 бензинов двигател. След 2017 ще се предлага също така и хибридно задвижване, което неотдавна беше представено с Mulsanne в Пекин.
Ако Seat-SUV гони обеми на пазара, то Bentley залага само на 3500 автомобила годишно. Независимо от това той поставя производството в Крю пред сериозен проблем. 2013 там бяха произведени 10 000 Bentley автомобила. Така заводът работи с пълен капацитет. За да се създаде допълнително място за SUV-модела, развойната дейност с 1500 инженери ще трябва да намери нова фабрика. Планирана е нова сграда, и то само на няколкостотин метра от съществуващия завод, където до края на 2002 са били произвеждани наред с моделите на Bentley и Rolls-Royce.
В края на 2016 палитрата на SUV от концерна на VW ще се разшири от сегашните шест на дванадесет SUV. А изпълнителният директор на Audi Руперт Щадлер обяви, че на базата на Q7 той вижда добра възможност за друг продукт. Дори и между Q3 и Q5 все още има място.