Най-честият въпрос на товародателите, с който често пъти се обръщат към транспортните или спедиторските фирми, е: „Къде е товарът и кога се очаква да пристигне?” Той обаче може да бъде спестен чрез транспортната информационна система Dynafleet на Volvo Trucks.
С изчезването на един от най-досадните и неприятни въпроси за диспечерите ще намалее и напрежението в работата на организатора на транспорта, тъй като клиентите ще изискват по-малко информация и по-рядко. Решението на повечето от тези главоболия се крие в използването на последната версия на Dynafleet. Проследяването и получаването на детайлна информация за товарите по всяко време чрез използването на световната мрежа на интернет е една от няколкото нови функции на транспортната информационна система на Volvo Trucks.
Чрез функцията за „Клиентско онлайн проследяване” товародателите могат да влизат чрез интернет в системата Dynafleet през цялото денонощие и по този начин да получават достъп до информация кога е натоварена стоката им, точното местоположение на камиона в момента (до ниво улица), както и предполагаемото време на пристигане в разтоварния пункт. Това намалява и напрежението в работата на организатора на транспорта, тъй като клиентите ще изискват по-малко информация и значително по-рядко от обичайното.
„Клиентското онлайн проследяване позволява на нашите клиенти на свой ред да подобрят обслужването на своите клиенти, като в същото време повишат ефективността и резултата от административните си дейности”, казва мениджърът на транспортната информационна система на Dynafleet Йохан Рундберг.
Предоставянето на водача на точния адрес на товарния пункт от страна на диспечера става доста по-лесно чрез опрострената навигация. Само с щракване върху картата на Dynafleet в реално време диспечерът може да изпрати заявка за товарене, която автоматично включва и точния адрес. Ако камионът разполага с навигационна система, водачът трябва само да потвърди заявката посредством еднократно натискане, за да получи навигационна помощ по целия път към крайната си дестинация.
„Лесно е и е много ефективно. Чрез транспортната информационна система офисът винаги има пълен контрол върху разположението на камионите и не се налага водачът да спира, за да въвежда маршрута ръчно. По този начин рискът от недоразумения значително намалява, а последното ни клиентско проучване, извършено сред повече от 1300 клиенти, показва, че картата е най-важният и най-високо оценяван елемент от Dynafleet”, допълва Рундберг.
Dynafleet е транспортна информационна система на Volvo Trucks. Тя е инструмент, който подпомага и рационализира планирането и изпълнението на транспортните задачи и се предлага в три разновидности: „Изпълнение”, „Изпълнение и локация” и „Управление”. За цялостна версия на „Клиентско онлайн проследяване” Dynafleet трябва да бъде интегрирана към системата за поръчки на транспортната фирма. За да може диспечерът да изпраща заявки към водача, които автоматично да включват координати на товарния пункт, камионът трябва да бъде оборудван с навигационната система Garmin. Volvo бе първият производител на камиони в Европа, който през 1994 г. въведе собствена транспортна информационна система. Оттогава насетне системата е инсталирана в повече от 40 000 тежкотоварни автомобили.
Клиентите, които вече ползват по-стари варианти на Dynafleet, автоматично ще получат новите функционалности без допълнително оскъпяване. Заедно с новите функции Dynafleet е достъпна на 17 езика, в това число вече и на руски език.
Текст: Десислав Григоров
Снимки: Volvo Trucks
Force
За всички материали до сега в "ТРАНСПОРТНИ" 6+ :)