Спортният Mercedes-AMG EQE 43 ще се отличава със семпъл дизайн и безкомпромисна динамика. Очакват се и още AMG варианти.
Mинималните остатъци от маскировка чпоказват, че в Mercedes вече не се стараят толкова да скрият AMG версиите на новия EQE от любопитни погледи. Серийният EQE все още не е в търговските центрове на марката, но като цяло дизайнът му вече вече не е тайна за хората, които се интересуват от темата. В това отношение личи тясна връзка между EQE и големия EQS и тя е много практична и по отношение на спортните версии. Топмоделът вече има своя спортна модификация в лицето на Mercedes-AMG EQS 53 4-Matic, която беше част от внушителния фойерверк от премиери на гиганта от Щутгарт на есенното изложение IAA в Мюнхен.
AMG вариантът на EQE е наследил от него дискретната си външност. Оформлението на предната престилка като цяло е вече познато и ще се предлага в подобна форма и при „обикновените” EQE с пакет AMG. Но защо в такъв случай все още има маскировка по част от предницата на автомобила на снимките? По всяка вероятност това се налага поради по-различния, самостоятелен облик на AMG EQE в областта на решетката. При спортния EQS например има 14 хромирани лайстни, които допълват голямата звезда в средата.
Паралелите с AMG версията на EQS са много
Разбира се, доработеният от AMG EQE ще има колела с отчетливо самостоятелен дизайн и внушителни размери - при EQS горната граница вече достига 22 цола, но EQE вероятно ще дебютира с максимум 21. На снимките на фотографите на auto motor und sport ясно личи по-ниския клиренс на ходовата част на AMG изпълнението на електрическия EQE, което наред с големите колела подчертава категорично спортното излъчване на модела. Новата задна престилка със загатнат дифузор е още един от елементите, който ще гарантира стилистичната независимост на спортния модел – и тук изпълнението е почти 1:1 като тази при AMG версията на EQS.
За oснова вероятно ще се използва версията с двойно предаване
Много по-интересен е въпросът за промените, които ни очакват по отношение на задвижването. Тук трябва да се отбележи, че в Mercedes са запазили за всеки случай индексите 43, 53 и 63, макар че появата на EQE 63 е изключително малко вероятно и досегашният топиндекс ще си остане запазен за EQS. Имайки предвид, че засега знаем само техническите данни на „цивилния” Mercedes EQE 350, по-нататъшните разсъждения следва да се приемат за информирана спекулация. EQE 350 е с максимална мощност от 215 кВт (293 к.с.), въртящ момент от 530 Нм и задно предаване. На по-късен етап ще последва версия с двойно предаване 4-Matic, която вероятно ще се използва като технологична основа за Mercedes-AMG EQE 43 4-Matic. При Mercedes-AMG EQS 53 4-Matic скокът по отношение на динамичните характеристики в сравнение с EQS 580 4MATIC е почти 100 кВт (484 вместо 385), като при поръчка на пакета "AMG Dynamic Plus" с boost функция "Race Start" мощността за кратък период от време скача до 560 кВт (761 к.с.). По логиката на тази схема бихме могли да предположим какви ще са основните характеристики на бъдещия EQE 43. При положение, че се ползва основата на EQE 450 4-Matic (245 кВт/333 к.с.), мощността следва да е в порядъла на 350 кВт, респ. около 475 к.с.. С добавяне на пакета "AMG Dynamic Plus" тя със сигурност ще се покачи доста над 500 к.с. и това би имало смисъл на фона на обстоятелството, че конкуренцията (BMW i4 M50, Tesla Model S Long Range), която не е пряко сравнима с EQE по отношение на размера и характеристиките на EQE, но разполага с максимум от 544 к.с., респ. Peak мощност от около 670 к.с..
Технологичната платформа при EQE и EQS е една и съща - EVA2, но EQE ще бъде ограничен в използването само на по-малката акумулаторна батерия и съответно няма да достига максималните динамични показатели на EQS. От друга страна, тъй като EQE е значително по-лек от EQS (приблизително с 500 килограма), може да се предположи, че EQE 43 4-Matic с пакет "AMG Dynamic Plus" ще бъде сравнително близо до постижението от 3,4 секунди на EQS 53 4-Matic за спринта до 100 км/ч. В останалото остават валидни традиционните за AMG версиите допълнения и модификации – целенасочено усилване на каросерията, адаптивна ходова част (AMG Ride Control+), оптимизирана за постигане на максимална динамика на пътя и аеродинамични допълнения, които вероятно ще бъдат минимални, тъй като и EQE, и EQS са оптимизирани за постигане на минимално въздушно съпротивление.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Спортните топмодели носят значителни финансови постъпления не само на Mercedes. Затова не е изненада, че създателите на автомобила от Щутгарт бързат да добавят и AMG версия непосредствено след пазарната премиера на новия EQE. Подробностите в момента са все още оскъдни, но това се дължи и на обстоятелството, че в Mercedes пазят в относително строга тайна характеристиките на цялата моделна гама на бъдещия EQE.