В Германия моделът сега се предлага само като кабриолет на цени от 23 450 евро
Изданието Green Car Reports разкри, че един от доставчиците на Volkswagen, компанията Magneti Marelli, е сертифицирала табло за модела Volkswagen Beetle с индикатор за зареждане на батерията, вграден в тахометъра. Сайтът вярва: за 2019 г. подготвят хибридна версия на Beetle със задвижваща система от Audi A3 Sportback e-tron. Хибридната система включва четирицилиндров 1,4 TFSI (150 к.с., 250 Нм) и електрически мотор с мощност 75 кВт (102 к.с.) и сумарна мощност 204 к.с. 350 Нм, пробег само на ток 50 км и комбиниран разход на гориво от 1,5 л / 100 км.
През 2015 г. зад кулисите на автомобилното шоу в Ню Йорк пред журналистите бе представен хибриден прототип Beetle Dune със задвижваща система от седана Jetta Hybrid. Бензиновият двигател 1,4 TSI и електрическият мотор с капацитет 20 кВтч генерират общо 170 к.с. и 250 Нм. Агрегатите работят в комбинация със седемстепенна роботизирана трансмисия DSG.
Интересното е, че в Германия Beetle сега се предлага само като кабриолет на цени от 23450 евро. Търсенето падна до най-ниската точка в най-новата история на Beetle (от 2012 г.). През 2017 г. в Европа са продадени 22 360 броя, въпреки че преди това бяха продадени повече от 25 000. В Обединеното кралство поръчки вече не се приемат. Всичко това предизвиква слухове за оставката на модела, но немците казват ясно: не може да бъде убита една легенда. В началото на юли отново се появи информация, че „костенурката” ще получи електрическо задвижване. Главният дизайнер Клаус Бишоф и шефът на концерна Volksvagen Group Херберт Дийс признаха, че върху платформата MEBmog Beetle ще стане по-привлекателен и по-близо до класическия първоизточник, ще получи задвижване на задните колела. Всъщност "екзотичните" идеи на VW Group обаче ще бъдат реализиране едва след серийното производство на фамилията ID, т.е. през 2022 г. или по-късно.