Дъщерната фирма на Volvo представи студията Precept на GT модел с четири врати
Като марка за електрифицирани автомобили с амбиции за принадлежност към елита Polestar засега предлага моделите Polestar 1 – електрохибриден спортен автомобил с две врати в ценовия клас от 155 000 евро нагоре и системна мощност 609 к.с., както и Polestar 2 – фастбек с пет врати и чисто електрическо задвижване, мощност 408 к.с. и цена 57 900 евро. В близко бъдеще портфолиото се очаква да бъде попълнено с изцяло електрическия SUV модел Polestar 3.
Дълъг, нисък и гладък
На салона в Женева младата марка възнамеряваше да демонстрира един поглед към бъдещите модели. След отмяната на събитието студията, наречена Precept, беше представена виртуално. Тя представлява издължен Grand Tourer с междуосие 3,1 м и четири врати, които се отварят срещуположно. Средната колона е отпаднала. Независимо от стройния, извънредно нисък силует в пода на автомобила би трябвало да има достатъчно място за голям акумулатор и същевременно достатъчно пространство за краката и главите на пътуващите в предната част. Минимализъм, спортен характер, ясно очертани линии и аеродинамична ефективност – това са основните моменти от заданието, формулирано от шефа на Polestar Томас Ингенлат.
Зад изчистената предна маска на Precept са групирани всички датчици за асистиращите системи. Наподобяващ крило аеродинамичен елемент на предния капак трябва да успокоява отрано въздушния поток. Отзад широките светлини се простират по цялата широчина на автомобила и преминават във вертикалните аеродинамични крила. Отвън на вратите огледалата са заменени от камери; вътрешното огледало за обратно виждане е оформено като екран, предаващ образа от монтирана в задната част камера.
Precept не разполага обичайното задно стъкло; в замяна на това стъкленият покрив се простира до над главите на пътниците отзад. Под задния капак се крие голям багажен обем, а под калниците – 22-цолови колела.
Екологично оформен интериор
Възобновяемите суровини и подлежащата на рециклиране пластмаса са в основата на „вегански” оформения интериор. Сензорен екран с диагонал 15 инча в средата допълва 9-инчовия дисплей пред водача. Двата екрана са свързани с осветена рамка, обхващаща целия интериор. Операционната система от следващо поколение е доставена от Android. Контролните уреди на таблото поддържат по-нататъшното усъвършенстване на персонализиран и динамичен дигитален интерфейс и освен това съдържат редица интелигентни датчици. Eye Tracking улавя погледа на водача и съответно управлява съдържанието на различните екрани. Сензори за приближаване подобряват потребителските удобства на централния дисплей по времена пътуване.
Текст: Ули Бауман