Всички бройки са разпродадени още преди премиерата на автомобилното изложение в Женева
Молитвите на феновете на ръчни скорости и атмосферни двигатели вдъхновиха инженерите на Porsche да стартират Porsche 911 R, „единайсетак” с ръчна трансмисия и без турбо двигател.
Редуциране, турбокомпресор, двоен съединител –много привърженици на „единайсетака” постепенно се връщат към доктрината на чистия спортен автомобил. Porsche показва сърце, разбиране и пусна - Porsche 911 R - атмосферен и ръчна трансмисия, чист спортен автомобил в класически стил. Феновете тържествуват, но радостта им е помрачена, защото Porsche лимитира бройките на 911 R до 991 екземпляра, които са разпродадени още преди премиерата на автомобилното изложение в Женева .
Въпреки това Porsche обяви, че новото 911 R веднага може да се поръча и ще бъде на разположение през май. Базовата цена е 189 544 евро. Така, пуританът „единайсетак” се нарежда ценово между 911 Turbo и Turbo S.
На кърмата на 911 R -бушува атмосферен с 500 к.с.
Porsche 911 R се задвижва от четирилитров атмосферен с директно впръскване от GT3 RS, той стартира с 500 к.с. и 460 Нм въртящ момент. Спортистът със задно задвижване вдига 100 км/ч само за 3,8 секунди. 911 R се предлага изключително само с шестстепенна спортна ръчна трансмисия. Форсирането на 911 R приключва до 323 км/ч, разходът на гориво е определен на 13,3 л/100 км.
Porsche придава особено значение на 911 R, като машина в най-чистата си форма. За добрата динамика на пътя отговаря специално настроено управление на задната ос, механично заключване на задния диференциал и стандартна керамична спирачна система с 410 мм дискове отпред и 390 мм на задната ос. Контакта с пътя държат ултрависоко скоростни гуми с размери 245 мм отпред и 305 мм отзад, монтирани върху ковани 20-цолови олекотени джанти с централно заключване в матов алуминий.
Porsche 911 R редуцирано с 50 кг
PSM-системата за автоматично управление специално е адаптирана за 991 R, опционалният маховик с по-голяма маса трябва да увеличи въртящия момент на атмосферния. Перфектното превключване на предавките става с активирането на един бутон с функция междинна газ при преминаване на по-ниска предавка. Само с натискане на един бутон предната ос на 911 R се повдига с 30 мм нагоре.
Porsche 911 R е с намалено тегло, така с общото си тегло от 1370 кг той е по-лек с 50 кг от 911 GT3 RS. Предният капак и калниците са изработени от карбон, покривът - от магнезий. Задното стъкло и задните странични прозорци са пластмасови. Всичко е постигнато с редуциране на изолацията в интериора, липсата на задна седалка, климатик като опция, радио и аудиосистемите също са жертва на процеса по редуциране на теглото.
Визуално вълк в овча кожа
Предната и задна престилка на 911 R визуално наподобяват на Carrera, включително двойните накрайници на титаниевата изпускателна система от палитрата на GT3. Предният сплитер е променен. Окачването е заимствано от GT3. Задвижващата техника и олекотените конструктивни компоненти са на GT3 RS. Липсва и фиксираниятзаден спойлер, който е заменен от добре познатия от моделите Carrera, подвижен спойлер и R-специфичен заден дифузор, допринасящ за необходимото притискане. Надписите Porsche от двете страни на автомобила, както цветните ивици в червено или зелено по средата на целия автомобил, демонстрират родството с легендарния предшественик от 1967.
Легендарна е също и тапицерията на карбоновите черупкови седалки в каре Pepita. Шофьорът управлява с помощта на R- специфичен GT спортен волан с диаметър 360 мм. Карбонови украсителни лайсни от страната на пътника до шофьора с алуминиев плакет показват ограничения брой екземпляри на 911 R. Типично за GT автомобилите са дръжките, вместо устройството за отваряне на вратите.