Изследването на J.D. Power е за периода декември 2013 – февруари 2014
Консултантската компания J.D. Power проведе мащабно изследване в Германия в периода декември 2013 г. - края на февруари 2014 г.
Целта е да бъдат изяснени какви са нагласите на автомобилистите към съответната марка и от какво са доволни от своите автомобили. От получените данни са съставени два отделни рейтинга: по-добрите брандове и по-добрите модели по пазарни сегменти.
Най-високи оценки получават европейските и японските автомобилни производители, като в същото време и корейците показват сериозни резултати. Коментираните автомобили в изследването трябва да бъдат на възраст от една до три години, анкетирани са междувременно 18 288 души.
Немските собственици на автомобили трябвало да отговорят на въпроси доколко са доволни от дизайна, мощността, комфорта, оборудването, надеждността, розходите на притежателя (разходи за гориво, застраховка, сервизно обслужване и ремонтни работи) и качеството на работата на дилърите. Максималното количество точки - 835 от общо 1000, събира марката Porsche. На второ и трето място се нареждат Toyota и Volvo. В същото изследване на миналата година лидери бяха съответно Volvo, Toyota и Mercedes-Benz.
Сред най-добрите модели в различните класове в класацията за 2014 г. най-често се срещат автомобили от брандовете Volkswagen, Toyota и Kia. Седанът Toyota Avensis, който заема първо място в своя пазарен клас, събира най-голям брой точки и сред всички модели от всички класове – 848 т.
При най-малките (сегмент А) победител е Volkswagen Up с 825, следван от Toyota Aygo и Smart ForTwo.
В сегмент B лидер е ToyotaYaris (823 т.) в компанията на Citroen DS3 и Kia Rio.
В по-горния пазарен сегмент C най-голямо одобрение получават Seat Leon (823 т.), Kia cee’d и Toyota Auris.
Резултатите за първата тройка модели в сегмент D са следните: Toyota Avensis (848 т.), Skoda Superb и Mercedes C-класа.
Лидери при големите, в сегмент Е, са Volvo V70/XC70 (833 т.), Mercedes-Benz E- класа, Audi A6/S6/RS6/allroad Quattro.
През миналата година Porsche въобще не попадна в рейтинга, поради липса на данни за него. Сега събира толкова много, за да стане победител в общото подреждане. Avensis, междувременно претърпя стилистични промени през изследвания период, получи най-голямо удовлетворение, отколкото всеки друг автомобил.
При избора на автомобила шофьорите в Германия най-високо ценят практичността (56%), надеждността и здравината (52%), много сериозно внимание отделят на значението на съотношението цена-качество (48%) и безопасността (46%).