Гамата електрически спортни автомобили може да се разшири извън седана и Cross Turismo
Porsche може да продължи новия Taycan Cross Turismo с версии купе или кабриолет на своя флагмански EV, според продуктовия шеф Стефан Векбах.
Векбах разкри, че Porsche обсъжда допълнителни каросерии на Taycan, за да следва оригиналния спортен седан и новата здрава версия на комбито. Новите варианти, които се разглеждат, включват по-малко ориентиран към офроуд комби, базиран на Cross Turismo, без понижено окачване ,защитен бодикит и режим Gravel Mode.
Такъв модел ще бъде замислен като електрическа алтернатива на Panamera Sport Turismo, комби версия на спортния седан на Porsche с двигател с вътрешно горене , и вероятно ще сподели името на този модел.
„Не мога да ви кажа днес дали наистина се стремим към подобно нещо“, каза Векбах, но добави, че „платформата е идеална за бъдещи допълнителни продуктови идеи и ние мислим в различни посоки“.
Откритата версия на Taycan, призна Gravel ModeWeckbach, също е технически възможна, но Porsche първо трябва да установи степента на търсенето на пазара, преди да проектира концепция.
Porsche също е наясно с търсенето на начална версия 4 на стандартния седан Taycan, отговаряща на най-достъпния вариант на новия Cross Turismo. Стефан Векбах каза, че все още не е взето решение за това, но че компанията е наясно с търсенето на Taycan за входно ниво с двойно предаване .
Също така възможна, макар и по-малко вероятна, е версията на Taycan с две врати, която ще съживи формула, намекнала за пръв път през 2019 г., когато дизайнерският шеф Михаел Мауер предположи, че е възможна версия с две врати купе със същия размер на Panamera.
Архитектурата J1 EV на Taycan може да побере различни стилове на каросерията, въпреки че пълноразмерните кросоувъри ще използват платформата PPE, която ще бъде в основата на следващото поколение на електрическия Macan.
Стефан Векбах отказва да даде подробности за електрическия наследник на водещия SUV Porsche Cayenne, но отбеляза, че марката планира да има 80% електрическа гама до 2030 г., така че „ще има ден, в който ще говорим за електрически Cayenne“.