С Panamera Turbo S Porsche представи на автомобилното изложение в Токио топмодела на моделната серия и с това представи последната новост от фейслифта на модела. За първи път Porsche Panamera Turbo S ще се предлага и във вариант Executive със задвижване на всички колела и 15 см по-дълго междуосие.
Визуално почти не се забелязват разлики с "обикновеното" Turbo. Специално за топмодела се предлагат ексклузивния цвят за лаковото покритие Palladium, както и нови 20-цолови алуминиеви джанти. Промененият заден спойлер в цвета на купето също е отличителен белег на мощната версия.
Porsche Panamera Turbo S с 50 к.с. повече
4,8-литровият V8 двигател генерира с 50 к.с. повече мощност в сравнение с Turbo и така Porsche Panamera Turbo S разполага със завидните 570 к.с. Увеличението на мощността е благодарение на модифицирания турбокомпресор, както и увеличеното с 20 бара налягане на впръскване, което вече е 140 бара. Съответно буталата и буталните пръстени са изработени от специална стомана и са получили ново покритие.
Максималният въртящ момент на осемцилиндровия мотор също се е увеличил с 50 Нм и между 2250 и 5000 оборота достига стойност от 750 Нм. Възможно е за кратко време да бъдат достигнати дори 800 Нм. В спринта от нула до 100 км/ч Porsche се катапултира само за 3,8 секунди, като за това допринася също и седемстепенната трансмисия с два съединителя, която сменя предавките много по-бързо. Максималната скорост е 310 км/час.
По-малко разход и по-ефектен звук
С този начин на шофиране обаче трудно може да се достигне среден разход от 10,2 литра на 100 километра. Все пак разходът на гориво е 11% по-нисък от този на предшествениците. CO2 емисиите възлизат на 239 г/км, а при Executive стойностите са 242 г/км и съответно 10,3 литра на 100 километра.
Разбира се, удоволствието от шофирането е изведено на преден план спрямо темата за разхода на гориво. Така водачът може да пренесе звука на V8 двигателя в купето с натискането на един бутон, с бутон се активиря и стандартния Sport-Chrono пакет. Задвижването и шасито са настроени спрямо различните режими – включително Launch Control, който гарантира оптимален старт.
PASM, PDCC, PTV Plus са вече на борда
За да не се губи контакт с пътя, Porsche Panamera Turbo S разполага със съответните системи за поддържане динамиката на пътя, които са известни и от другите модели на Panamera. На борда, наред с адаптивно въздушно окачване, адаптивен контрол на амортисьорите (PASM), (PDCC), предотвратяващ поднасянето на каросерията, има също така и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) с електронно управление на задния блокаж на диференциала, включително с променлив блокиращ ефект. За адекватното спиране отговарят керамичните спирачки, които се разпознават по жълтите спирачни апарати.
Цената на Porsche Panamera Turbo S започва от 180 000 евро
Пилотът и пътниците в новото Porsche Panamera Turbo S освен на мелодията на V8 двигателя могат да се наслаждават на стандартен двуцветен кожен салон и комфортни кресла. Предните седалки са регулируеми с 14 позиции и с възможност за удължаване на седалищната част, опция за запаметяване на желаната позиция и лумбална опора.
Porsche Panamera Turbo S излиза от завода с отопляеми предни и задни седалки. Срещу допълнително заплащане може да бъде включено и вентилиране на седалките. Който иска да притежава още по-спортен модел, би могъл да си поръча адаптивни спортни седалки с 18 позиции за регулиране и по-солидни странични опори. Пасажерите отзад се радват на единични седалки и сгъваем подлакътник в средата, а при Executive разполагат с около десет сантиметра повече пространство за краката. Porsche Panamera Turbo S ще бъде на разположение през януари, като цената почва от 180 024 евро, а за Executive версията Porsche Panamera Turbo S ат 197 041 евро.