Силна рентабилност въпреки икономическите и политическите предизвикателства
През първите шест месеца на 2018 г. Porsche AG увеличи оперативния си резултат, приходите, доставките и броя на служителите. Оперативният резултат леко скочи с 1% до 2,2 млрд. евро, а приходите нараснаха с 4% до 12,3 млрд. евро. Оперативната възвръщаемост на продажбите е 17,5%. През първата половина на 2018 г. доставките се увеличиха с 3% до 130 598 автомобила; работната сила нарасна с 5% до 30 785 служители.
"Представянето през първата половина на годината ни дава силна основа за успешна финансова година 2018", каза Оливер Блуме, председател на Изпълнителния съвет на Porsche AG. "Особено приятно е да отбележим, че емблематичният 911 се радва на изключителен интерес, като се има предвид, че тази година празнуваме 70 години спортни автомобили Porsche . „Освен това продължаваме да инвестираме в бъдещето на нашата марка: електрификацията, цифровизацията и свързаността са основните предизвикателства, които избираме като възможност. През следващата година на пазара ще се появи Taycan, първият изцяло електрически автомобил на Porsche. Той ще определя стандартите за бъдещето на мобилността ", подчерта Блумe.
Финансовият директор Луц Мешке е убеден, че успешният микс и развитието в области извън бизнеса с автомобили - като например следпродажбените услуги и консултантските услуги MHP и Porsche Consulting - допринесоха за положителния резултат. Това компенсира значителните инвестиции в бъдещи области като електрификацията и развитието на нови бизнес сектори.
"Ще има известни предизвикателства, които трябва да преодолеем през втората половина на годината", каза Мешке. По-конкретно, той смята, че компанията ще трябва да се адаптира към несигурната политическа и икономическа ситуация и също така да гарантира, че моделната гама е съвместима с новите стандарти за емисии в Европа. "Въпреки това ние ще продължим да преследваме стратегическата си цел да постигнем оперативна възвращаемост от продажбите от най-малко 15%", посочи финансовият директор.
По отношение на доставките на автомобили, Panamera отбелязва най-голямо увеличение през първата половина на годината: До края на юни Porsche достави на клиентите 20 500 бройки на спортния автомобил с четири врати, почти двойно повече от същия период през предходната година. При 911 също се наблюдава двуцифрен ръст с увеличение от 28%, което възлиза на 21 400 автомобила. Серията с най-голям обем продължава да бъде Macan с 46 600 нови регистрации и Cayenne с 28 700 доставки. На вътрешния пазар в Германия Porsche отчита увеличение от 11% през първата половина на 2018 г. и 9% в Европа като цяло. Китай остава най-силният индивидуален пазар за Porsche с 33 363 автомобила, а доставките в САЩ - 29 421 единици.