Развитието на електрифицирани технологии може да накара двете страни да сътрудничат
В продължение на 11 години алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi работи с немския гигант Daimler-Benz, собственик по-специално на марката Mercedes. Започнато с кръстосани акционерни участия, обаче, това партньорство изглежда изчезна от известно време. Заместването в рамките на немския концерн на Дитер Цеч, инициатор на това споразумение, от Ола Калениус, главен изпълнителен директор от 2019 г. и не особено благоприятно за това сътрудничество, до голяма степен допринесе за необходимостта от преосмисляне на споразумението в дълбочина.
За повече от десетилетие обменът между тези производители беше относително неуспешен. Просто обърнете внимание на монтажа на двигатели TCe и dCi под капака на базовите модели на Mercedes, съвместното разработване и производство на настоящите Twingo III и Smart Fortwo / Forfour, както и появата на Mercedes Citan, много тясно свързан с Renault Kangoo II, на когото предстои скорошна смяна, а T-класата от Kangoo III.
След няколко дни Жак Вердон, отговарящ за сътрудничеството с Daimler за Алианса, ще се оттегли. Вече е ясно, че няма да бъде сменен. Отсега нататък всяка марка на Алианса ще бъде в пряк контакт с Daimler: чрез Сандра Гомес за Renault, чрез Катрин Перес за Nissan, докато за Mitsubishi все още не е назначен контакт с германците.
Към днешна дата споразумението Twingo / Smart е на път да приключи, като тези модели са в края на кариерата си, докато шефът на Daimler започна да изтегля френските двигатели от гамата си. Членовете на Алианса, които са продали акциите си в Daimler, докато последният продаде акции си в Renault и Nissan, сега няма силна връзка, която да обвързва тези компании. Спасението може да дойде от комунални превозни средства, като се очертава разработването на голям микробус.
По същия начин необходимостта от продължаване на развитието на електрифицирани технологии може да накара Алианса и Daimler да работят в тясно сътрудничество в тази област.