Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Премиера на първия български автомобил в Shell Eco-marathon

13.05.2008 15:05 2
2
2571831819

Студенти от Техническия университет - София сглобиха едноместен автомобил градски тип с хибриден двигател, чийто разход е 0,7 л на 100 км

Днес в 12-и блок на Техническия университет - София бе представен първият български автомобил, който ще се състезава на Shell Eco-marathon (22-24 май) на пистата "Ногаро" във Франция.

Sofia Transport Hybrid

Десет студенти от специалност „Транспортна техника и технологии” на Техническия университет – София с ръководител доц. д-р инж. Борислав Трайков ще влязат в 24-годишната история на Shell Eco-marathon като първия български отбор, участвал в надпреварата. Студентите ще се състезават в най-популярната категория „Градски тип” с конструирания от тях автомобил STH1 (Sofia Transport Hybrid).

STH1 разчита на хибридна система. Двигателят с вътрешно горене (работен обем от 160 куб. см и максимална мощност 5 к. с.) генерира електрическа енергия, която се съхранява в ултракондензатори. Предимството им пред класическите литийево-йонни батерии е, че имат много кратък период на заряд, но същевременно отделят бавно енергията. Следващото звено от системата е електромоторът, които трансформира електрическата енергия в механична и задвижва автомобила. Благодарение на хибридния концепт разходът на STH1 е приблизително 0,7 литра на 100 км пробег.

Българският екоавтомобил, който тежи само 130 кг., е със задно предаване. Максималната му скорост е 37 км/ч. Шасито е изработено от алуминий, а за направата на купето са използвани плексиглас и PVC.

Само 4 месеца са били нужни на българския екип да конструира STH1. Това става възможно благодарение на спонсорите и активната подкрепа от страна ръководството на Техническия университет – София.

Shell Eco-marathon

Европейското състезание за икономия на гориво Shell Eco-marathon предоставя на млади дизайнери и инженери възможност да развиват нови подходи към устойчивата мобилност в конкурентна среда. Отборите се състезават в две категории: в първата попадат прототипите, а във втората, където ще участва и екипът на ТУ - автомобили от градски тип.

За да съпоставят различните типове енергия един с друг, отборите трябва да се състезават в три етапа, всеки от които се състои от 14 обиколки. Те трябва да бъдат направени за максимум 54 минути. Цялото количество изразходвана енергия се пресмята и се изразява в съотношение километър/литър.

Капитанът на българския тим Желязко Картунов изрази надеждата си за място в челната десетка на предстоящата надпревара.

Коментари

editor
Йo, лично аз бях на представянето на машината. Не става дума за първия български автомобил изобщо, а за първия български автомобил в Shell Eco marathon. Прочети по-внимателно материала. Производството на автомобили в България е съвсем друга тема. За [url=http://www.ams.bg/content/avtomobil-proizveden-v-balgariya-epizod-iv-000814]Univers [/url]също така сме писали неведнъж в сайта на ams, както и в принт изданието на auto motor und sport.

йо
Защо пишете глупости!!!! Това воопще нее ПЪРВИЯТ български автомобил.Нима не сте чували за българските марки автомобили "Чайка" "София", които са лимозини , а и наскоро се появи още една с марката "Univers", така че моля ви госпожи и господа редактори не правете такива грешки.

comments powered by Disqus