Производителят от Щутгарт се обръща назад към модел, написал своя рали история
В нов епизод на вече известния „Топ 5“, производителят от Щутгарт се обръща назад към модел, написал своя рали история: Porsche 959 Paris-Dakar.
Само преди година Porsche представи епизод в своята серия „Топ 5“, посветен на своите най-представителни рали модели. По това време обаче един от тях беше странно пропуснат: Porsche 959 Paris-Dakar. „Пропуск“, който производителят поправя днес със специален епизод, посветен на този конкретен модел, наследник на Porsche 911 Carrera SC 4 × 4, който през 1984 г. вече спечели Париж-Дакар.
Porsche 959 Paris-Dakar представлява сборник от технологии. Офроуд версията на серийния модел 959 с 3,0-литров шестцилиндров редави двигател, развиващ 400 к.с., е оборудвана със задвижване на четирите колела с електронно разпределение с четири режима и с намалено тегло благодарение на своята конструкция. леки материали (включително магнезий и алуминий). Шасито и окачването му очевидно бяха доработени, за да издържат на ограниченията, каквито предлага Дакар, а в него е монтиран и 200-литров резервоар.
Ако първата му поява на прочутата надпревара приключи през 1985 г. с тройна загба, Porsche 959 Paris-Dakar спечели африканското издание през 1986 г. благодарение на дуото в състав Рене Метж и Доминик Лемойн. Победа, която Джаки Икс трансформира в триумф, предлагайки дубъл на Porsche, по време на екстремното изпитание , в края на което само 67 състезатели от 480, застанали на старта, в преминаха карирания флаг.