Немското автомобилно списание Automobilwoche съобщи, базирайки се на източник, близък до изпълнителния директор на Fiat, че “Lancia ще бъде затворена за сметка на Opel.”
Освен това планът на Маркионе предвижда сливане между шведската компания Saab и Chrysler, като целта е производството на спортни автомобили и кабриолети, докато Alfa Romeo ще се възползва от технологиите на Opel, за да подобри своя имидж и пазарно позициониране.От друга страна, отново според Automobilwoche, битката между Fiat и Magna за Opel се разширява и в нова посока - PSA и Ford. Австрийско-канадският производител на автомобилни части обещава да конструира и модели за други автомобилни компании в заводите на Opel в Рюселсхайм. Както изглежда, идеята на Magna e да “създаде платформа, отворена за голям брой автомобилни производители, на базата на която могат да се конструират на разумна цена автомобили от ниския клас по време на целия им жизнен цикъл.”
От Automobilwoche уточняват, че PSA Peugeot-Citroen и Ford вече са проявили интерес към предложението.
В същото време Серджо Маркионе продължава своята “немска кампания”, твърдейки че, ако Fiat се сдобие с Opel, никой от заводите на територията на Германия няма да бъде затворен (в същото време такава угроза е легнала върху заводите на Fiat в Италия!). Шефът на торинската компания потвърди това за пореден път в края на миналата седмица в Кьолн пред управителя на провинция Северен Рейн-Вестфалия.
Междувременно канцлерът Ангела Меркел коментира в телевизионно предаване, че преговорите за Opel са навлезли в решителна фаза. По повод изтичащия в сряда срок за представяне на офертите от страна на потенциалните инвеститори пред немското правителство, Меркел потвърди своята подкрепа за предложението на министъра на икономиката Карл Теодор цу Гутенберг за временно управление на компанията от доверено лице.