Audi фенове на моделите с трансмисия Multitronic се оплакаха, че преминаването на задна предавка не става гладко. Хайнц Молер от Вупертал е един от тях. Представител на auto motor und sport го посети и заедно с Audi намериха съвместно решение на проблема.
Той няма представа за какво иде реч. Често се е опитвал, бил е търпелив и първоначално е търсил грешката в себе си. В един момент обаче на 75-годишният на Хайнц Молер му става ясно: "Това не зависи от мен, причината е в тази кола, в тази трансмисия". Молер, който от 42 години кара само BMW, на 1 юни 2012 си купува Audi A4 Avant 3.0 TDI, 204 к.с., Multitronic. И изведнъж това, което дотогава безпроблемно е работило, а именно маневрирането на заден ход с Audi, започва да не се получава. "От 1956 г., притежавам шофьорска книжка, но до сега никога не съм се замислял как трябва да маневрирам на заден ход. А сега вече го правя.“ Защо, каква е причината?
Паркиране като начинаещ
Хайнц Молер, един разумен и съобразителен човек, описва проблема по следния начин: "Когато говорим за нормално движение Multitronic работи прекрасно. Но при превключване на предавката за заден ход, момента на потегляне се забавя, оборотите на двигателя трябва да достигнат до 1600 в минута или повече и едва след това колата внезапно и бързо тръгва на заден ход, което не ти позволява внимателно, бавно и прецизно маневриране. "Особено лошо е, ако трябва да се паркира на наклон или да се прескочи бордюр, тогава колелата се ударят жестоко".
С помощта на безстепенната трансмисия и адаптивния контрол, Multitronic свързва икономията и динамиката на механичната скоростна кутия с удобството на автоматичната, това е обяснението на Audi, като допълва: " Multitronic е най-модерната технология за повече динамика" Молер казва: "Ако аз трябва да маневрирам на заден ход в ограничено пространство, аз не се нуждая от повече динамика. С Multitronic, аз дори не успявам да изляза безпроблемно от тесния изход на гаража си."
Достатъчно, стига толкова. Молер не е сам в гнева си. И други собственици на моделите Audi споделят по интернет форумите за този очебиен проблем на Multitronic. Те се оплакват, че времето между включването на предавката и обратното движение е твърде дълго. Поставяте единият крак на газта, двигателят вдига обороти и едва след пет секунди автомобила реагира, тръгва на заден, а хората наоколо ви смятат за новобранец."
Грешка в софтуера на Multitronic
За да си изясни причините, Молер първо се обръща към своя търговски представител и едва след това директно към Audi. Така той разбира, че Multitronic е ниво на високите технологии и нищо не може да се направи. Хайнц Молер характеризира тази реакция като "отрезвяване". „Иска ми се за малко те да разберат, какво изтърпявам аз“. Именно затова той сяда и собственоръчно пише писмо до Управителния съвет на Audi. "Аз не искам нещо необичайно“, казва той и заключава: "Ако това трябва да бъде нивото на техниката, то тогава не би трябвало да се продава. Аз никога не бих пуснал на пазара тенджера, която не е водоустойчива."
Ангажирането на auto motor und sport и писмото до Управителния съвет на Audi изиграха своята роля. Едва сега Audi реагира, предостави на г-н Молер резервен автомобил и върна неговото A4 за основна профилактика при специалистите на концерна.
И ето го резултата: противно на първоначалното твърдение, това не е ниво на технологиите. Беше открита грешка. С помощта на специален софтуер техниците препрограмираха електронно управляемия многодисков съединител на Multitronic. Резултата е: Молер е отново щастлив. Най-накрая трансмисията на неговото Audi работи перфектно и на заден ход. Защо това не се случи веднага?
Така функционира Multitronic
Multitronic е безстепенна трансмисия, която е една съвместна разработка на Audi и доставчика LuK, и която беше пусната в серийно производство едва през 1999 година с Audi A6. Тя функционира с електронно управление на две двойки конусовидни дискове, чието отстояние един към друг варира. При различни радиуси на дисковете веригата може да мигрира и по този начин да намери оптималното предавателно съотношение. Затварянето на силовата верига за движение напред или назад се извършва от електронно контролируем, хидравличен многодисков съединител.
Становището на Audi
"Нашите експерти успяха да валидират рекламацията относно Multitronic на трансмисията на г-н Молер. Анализът на феномена разкри необичайно поведение на трансмисията при подаване на обратен ход. Посредством експертиза на рутинния софтуер можаха да регулират поведението на съединителя за обратно движение. Не беше открито износване или повреден компонент."
Друг проблем: игла в кормилото
"При моделите Audi A6/A7 от 2011 година, Audi A5 от моделната 2012 и A4/Q5 от 2013година при движение по права линия шофьорът усеща рядко едно леко неравномерно подпиране на волана. Явлението се случва основно в температурния диапазон около точката на замръзване. Следва и риторичен въпрос, защо не се появява предупредителен сигнал. Ние усилено работим в направлението за възстановяване комфорта на нашите клиенти. В началото на юли 2013 г. решението ще се появи под формата на обновен софтуер за волана, разбира се обновяването на софтуера ще бъде безплатно за нашите клиенти. Засегнатите клиенти ще бъдат индивидуално информирани от съответното представителство на Audi.