Аукционната къща обяви начална тръжна цена между 2,2 до 2,4 млн. щатски долара
В средата на 1990 Ferrari конструира F50 по случай 50-ия си рожден ден, с двигател V12, 520 к.с. и 471 Нм въртящ момент. Един екземпляр се озовал в яките ръце на легендата в бокса - Майк Тайсън. RM Сотбис продаде това Ferrari F50 на търг през март.
Майк Тайсън доминираше през 1980 и 1990 години по боксовите рингове с агресивния си стил и як удар. Експертите го наричат почтително „Iron Mike“. И почти както винаги е било, и до днес е така с изявените спортисти, те карат бързи и скъпи коли, Ferrari F50 е едно от тях.
Ferrari F50 забива 100 за 3,87 секунди
В средата 90-те години на миналия век италианците се възнаградиха със спортния автомобил по случай 50-ия си юбилей. Ferrari имплантира зад кокпита атмосферния V12, заимстван от двигателя Ferrari-V12 от Формула 1, който Scuderia въведе през 1989. Основните данни на мотора F50 са: 65 градусов ъгъл, два горни разпределителни вала, пет клапана на цилиндър (три входящи, два изходящи), бутала на Mahle, 4.7 литров обем, 520 к.с. и 471 Нм. С Майк Тайсън зад волана спокойно може да се говори за яко ляво-дясно кроше.
Легендата на бокса, според аукционната къща RM Сотбис, е придобил Ferrari F50 в пакет с Ferrari 456. Това е 79-ият от произведените общо 349 екземпляра на супер спортния автомобил, който вдига 100 км/ч за 3,87 секунди. Тайсън не е навъртял и 5000 мили със своя F50, преди да се раздели с бързия си 325 км/ч спортен автомобил.
След епохата Тайсън, F50 е преминал през ръцете на няколко собственици, които са се грижили добре за двуместния автомобил. По информация на аукционната къща, която в средата на март продаде Ferrari на търг, маслената и водната помпи са сменени, както и серво двигателят. Наред с това, F50 бива обновен през годините със съвременна електроника и нови гуми.
Двигателят и спирачките са проверени в сервиза. Сменяемият твърд покрив е включен в пакета. Без него, F50 се превръща в открит двуместен кабриолет. Дясното външно огледалото все още е на мястото си и не е отхапано от Тайсън. Със сигурност си спомняте как в през 1997 в двубоя с Ивендър Холифийлд Тайсън отхапа част от дясното ухо на съперника си.
RM Сотбис обяви за F50, начална тръжна цена между 2,2 до 2,4 милиона щатски долара. Наддаването достигна до много повече, защото очевидно бонусът - знаменитост вдигна цената нагоре. Купувачът грабна Тайсъновото F50 за 2,64 милиона долара. Километражъ на супер спортния автомобил показваше 5700 мили. Това съответства на малко повече от 9000 км. Специалистът Hagerty оцени F50 между 1,25 милиона ("почтено състояние") и 2,25 милиона щатски долара (конкурсен модел).