Най-високите показатели по отношение на обем на продажбите и пазарен дял от 2011 насам
Opel продължава тенденцията, очертана от положителното представяне на марката през януари, демонстрирайки възходяща тенденция на европейските пазари и през месец февруари. Предварителните данни сочат, че новорегистрираните автомобили са около 80 300 – увеличение от 15% или около 10 500 екземпляра в сравнение с продажбите през същия месец на 2015 г. Пазарният дял на марката Opel също отбелязва покачване с около 0,3-процентни пункта и вече достига 5,6%. Това са най-високите показатели по отношение на обема на февруарските продажби и пазарен дял в Европа от пет години насам.
Общите резултати на марката Opel за първите два месеца на 2016 г. също са положителни. Продажбите бележат ръст с около 18 000 автомобила или близо 13%, което означава, че ръстът на марката е повече от два пъти по-голям от ръста на пазара като цяло. Автомобилният производител със седалище в Рюселсхайм успява да увеличи своя пазарен дял с повече от 0,3-процентни пункта до около 5,7 за този период, регистрирайки най-висок обем на продажбите и пазарен дял за първите два месеца от годината от 2011 г. насам.
“Отбелязахме ръст на 17 от пазарите в Европа благодарение на нашата нова и привлекателна продуктова гама. Новата Astra изигра ключова роля за нашия успех. Astra Sports Tourer, която ще бъде на разположение при търговците на марката от месец април и новата Mokka X ще продължат да ни тласкат напред след силния старт през първите два месеца на годината,” отбеляза Петер Кристиан Кюсперт, вицепрезидент продажби и следпродажбено обслужване в Opel Group.
Сериозният ръст, отбелязан от марката Opel през февруари, се дължи главно на засиленото търсене на новата Astra. Моделът Astra, чието актуално поколение отбеляза своя пазарен дебют на повечето европейски пазари едва през миналия ноември, през февруари отбеляза над 18 000 продажби, което е ръст от около една трета. На пазарите в Европа марката Оpel вече регистрира над 130 000 поръчки за европейската “Кола на годината 2016”. Opel Corsa също изигра ключова роля за успеха на компанията, отбелязвайки ръст на продажбите с около 12% и достигайки обем от 20 400 автомобила през февруари.
През февруари броят на новорегистрираните автомобили от марката Opel отбеляза ръст на пазарите в 17 европейски държави, сред които на четирите големи западноевропейски пазара в Германия (+27%), Италия (+24%), Франция (+23%) и Испания (+23%). Наред с това, марката с мълния на емблемата регистрира увеличение на своя пазарен дял на 16 от пазарите в Европа.