Традиционно най-търсените модели на марката са Astra и Corsa, следвани от Insignia и Opel Mokka
• Ръстът на продажбите на Opel е над три пъти по-висок от средния ръст на пазара през месец август
• Увеличение на продажбите с около четири процента през първите осем месеца на годината
• Покачване на новите регистрации в повече от 19 европейски държави
• Ръст от 38 процента на продажбите на Opel в България
През август Opel добави нови страници към своята продължаваща история на успеха, отбелязвайки силен ръст на пазарите в Европа. Според предварителните данни, автомобилният производител със седалище в Рюселсхайм е увеличил продажбите си през август с повече от 7300 автомобила или с 12,8 процента в сравнение със същия период на 2014 година, достигайки до около 64 500 автомобила. Това означава, че ръстът на продажбите на Opel е над три пъти по-висок от средния ръст на пазара (плюс от 4,1 процента) през месец август. Пазарният дял на Opel също бележи покачване с над 0,4- процентни пункта и вече възлиза на 5,71 процента. Общият резултат на компанията за първите осем месеца от годината също е положителен – въпреки изтеглянето на марката Opel от пазара в Русия. В периода от януари до август марката е реализирала продажби на над 735 000 автомобила – с около четири процента или с 27 300 екземпляра повече от същия период на миналата година. Tова количество е равностойно на пазарен дял в размер на 5,83 процента.
“Tози успех в продажбите се дължи основно на нашите нови модели, които се радват на изключителна популярност сред потребителите в Европа. Новата Astra, която ще отбележи световната си премиера на международното автомобилно изложение във Франкфурт, представлява истински качествен скок и ще даде допълнителен тласък на нашите продажби,” отбелязва Петер Кристиан Кюсперт, вицепрезидент продажби и следпродажбено обслужване на Opel Group.
Opel и неговия британски събрат Vauxhall са отбелязали повишение на обема на продажбите на пазарите в повече от 19 европейски държави през първите осем месеца на 2015 година, сред които Германия (+3 процента), Великобритания (+3 процента), Франция (+6 процента), Испания (+17 процента), Португалия (+18 процента), Полша (+18 процента), Италия (+20 процента), Турция (+34 процента) и България (+38 процента).
Opel регистрира най-високия си пазарен дял за месец август на родния германски пазар от 2011 година насам – с дял от 7,2 процента от общия автомобилен пазар и 7,5 процента от пазара на леки автомобили. Opel постигна най-високи стойности на пазарния дял за месец август от 2011 година насам и в Холандия (5,8 процента), а в Чехия компанията отбеляза най-високата стойност на пазарния дял за месец август от 2001 година (5,31 процента). През месец август марката с мълния на емблемата достигна върхово място на пазара за леки автомобили в Унгария, отбелязвайки пазарен дял от 12,31 процента. Vauxhall, британският събрат на Opel, бе на второ място на пазара на леки автомобили във Великобритания през месец август ( с 11,27 процента пазарен дял) и през първите осем месеца от годината (10,29 процента пазарен дял). Освен това, марката Opel се нареди на второ място по пазарен дял и на автомобилния пазар в Испания през август.
Една от заслугите за успеха на Opel през първите осем месеца от годината може да се припише на представянето на лекотоварната гама на компанията. Продажбите в тази област бележат ръст от 25,4 процента, достигайки 65 350 автомобила в сравнение със същия период на миналата година. Пазарният дял регистрира увеличение от над 0,5 процентни пункта до около четири процента. При всичките три лекотоварни модела има повишение на продажбите. При Movano увеличението е в размер на около 32 процента, при Vivaro продажбите са увеличени с над 34 процента, а Combo отбелязва ръст на продажбите с около 14 процента.
В България продажбите на Opel нараснаха с 38 процента в сравнение с първите осем месеца на миналата година, като изпревариха над три пъти ръста на целия автомобилен пазар в страната за същия период. Традиционно най-продаваните модели на марката са Astra и Corsa, следвани от Insignia и Opel Mokka.