Пандемията COVID-19е предизвика огромен удар, като общите приходи паднаха с почти 20%
Пандемията COVID-19 удари силно автомобилната индустрия, причинявайки прекъсвания на веригата на доставки, затваряне на фабрики и огромен спад на продажбите и приходите.
Според данните, представени от StockApps.com, глобалните продажби на леки автомобили се очаква да паднат с 440 млрд. долара през 2020 г. поради избухването на коронавирус.
Тенденцията за намаляване ще продължи и през следващата година, като приходите ще паднат с 10% на годишна база през 2021 г.
Приходите ще продължат да падат през следващите две години
Още преди пандемията автомобилната индустрия вече се справяше с намаляване на глобалното търсене. През 2016 г. приходите от продажби на автомобили в световен мащаб, включително леки автомобили, спортни автомобили и кросоувъри , достигнаха 2,26 трлн. долара. През следващите дванадесет месеца този показател леко се увеличи до 2,27 трлн. долара
Статистиката показва, че през 2019 г. приходите от продажби на леки автомобили в световен мащаб възлизат на 2,29 трлн. долара. Продажбите на компактните SUV, като най-голям поток от приходи, генерираха почти 30% от тази стойност или 647 млрд. долара. Следват големите сегменти SUV и големите автомобили, съответно с 362 млрд. долара и 275 млрд. долара
Пандемията COVID-19 обаче предизвика огромен удар, като общите приходи от продажби на автомобили паднаха с почти 20% на годишна база до 1,85 трлн. долара през 2020 г. Данните на Statista разкриват, че се очаква приходите в сегмента на големите автомобили да паднат с 25% на годишна база до 233 млрд долара. Големите продажби на SUV ще станат свидетели на 24% намаление тази година, като приходите ще паднат до 275 млрд. долара през 2020 г. Компактните SUVа следват с 20% спад и приходи от 525 млрд. долара.
При анализа на производителите на автомобили, Toyota е лидер на пазара с 10,6% пазарен дял през 2020 г. Volkswagen се класира на второ място със 7,4% пазарен дял. Следват Nissan, Ford и Hyundai, със съответно 6,6%, 6,2% и 5,6% дял.
Статистиката показва, че тенденцията за намаляване ще продължи през 2021 г., като глобалните приходи от продажби на леки автомобили ще паднат до 1,65 трлн. Долара. През 2022 г. се очаква този показателда намалее с още 6% до 1,55 трлн. долара.
Трите най-големи пазара загубиха приходи в размер на 231,5 млрд. долара при кризата с COVID-19
Данните на Statista разкриват също, че всички водещи автомобилни пазари се очаква да станат свидетели на двуцифрен спад на приходите през тази година. Като най-голям пазар в световен мащаб, приходите от продажби на автомобили в САЩ се очаква да паднат с почти 18% на годишна база до 507 млрд. долара през 2020 г. Този показател се очаква да падне до 385 млрд. долара през следващите две години, с близо 40% по-малко от 2019 г.
Китай се класира като втория по големина пазар в световен мащаб с приходи от 452 млрд. долара през 2020 г., което е 18% спад спрямо предходната година. До 2022 г. общите приходи от продажби на автомобили в Китай ще намалеят до 405 млрд. долара.
Като трети по големина пазар Япония отбеляза почти 19% спад на годишна база, като приходите от продажби на леки автомобили паднаха до 92 млрд. долара през 2020 г. Следва Германия с приходи от 86,5 млрд. долара, със 17% по-малко в сравнение с 2019 г.
Данните на Statista показват, че трите водещи пазара са загубили 231,5 млрд долара от приходите от продажби на автомобили през 2020 г. поради кризата с COVID-19.