Новите регистрации достигнаха 1,44 млн. единици в страните от Европейския съюз
Продажбите на нови леки автомобили в Европа нараснаха незначително с 0,6% през май поради частично по-малкия брой работни дни.
Новите регистрации достигнаха 1,44 млн. единици в страните от Европейския съюз (ЕС) и Европейската асоциация за свободна търговия (EFTA), съобщава индустриалната асоциация, като припомня, че година по-рано са били 1,43 млн. броя.
Продажбите на френския концерн PSA Group нараснаха с 58%, тъй като регистрациите на новоприетите марки Opel-Vauxhall не бяха включени в годишните отчети. Търсенето на марката Peugeot се увеличи с 3,2%, докато при Citroen е регистриран спад от 3,3%. Продажбите на Opel намаляха до 81 752 от 86 517 през май 2017 г. при предишния собственик General Motors.
Renault отчита общ ръст от 6,5% , съответно увеличение на продажбите с 3% на Renault и с 14% на Dacia.
Продажбите на Volkswagen Group нараснаха с 3,7%, като продажбите на Seat се повишиха с 25% благодарение на новите SUV модели и 5,7% ръст на търсенето на автомобили от марката VW. Продажбите на Porsche се увеличиха с 5,4%, докато новите регистрации на Audi спаднаха с 5,3%. При Skoda има също намаление с 2,2%.
През май регистрациите на марките в състава на концерна Fiat Chrysler Automobiles останаха без промяна , при положение, че търсенето на марката Fiat на масовия пазар отбеляза спад с 11%, докато продажбите на популярните SUV модели на Jeep се удвоиха.
Продажбите на Ford Motor отбелязват увеличение от едва 0,5%.
Немските премиум марки BMW и Mercedes-Benz на Daimler отбелязват спад съответно от 7,7% и 6,1%, тъй като клиентите все по често избягват закупуване на дизелови автомобили и при положение, че вече се въвеждат забрани на дизелови автомобили в големите немски градове.
Продажбите на Toyota нараснаха с 4,2%, което се дължи на впечатляващото увеличение с 21% на марката Lexus. Новите регистрации на Nissan намаляха с 16%, докато при Kia има ръст от 3,4%, а увеличението на Hyundai е 2,3%.
Сред петте основни пазара продажбите във Франция остават без промяна, докато в Обединеното кралство и Испания има увеличение, съответно с 3,4% и 7,2%.
В Италия, която беше разтърсена от политически проблеми миналия месец, отчитат ръст от 2,8%, а на най-големия пазар в региона – Германия, е отбелязан спад от 5,8%.
За първите пет месеца европейските продажби се увеличиха с 2,2%, подпомогнати от двуцифрен ръст в новите държави-членки на ЕС, включително България, Литва, Румъния и Унгария.
Продажбите на европейски автомобили се върнаха към годишен ръст като през 2014 г. след спад от шест години – период, през който регистрациите слязоха до най-ниските нива от десетилетия насам.
През последните месеци търсенето постепенно нараства, като се наблюдава повишаване на доверието на потребителите, стимулите за продажби на дребно и представянето на нови модели привличат клиентите обратно в шоурумовете, въпреки че скандалът с дизеловите емисии все още оказва своето влияние.