При Audi спадът е най-фрапантен от 78%, следван от Porsche със 76%
Новите регистрации в Германия паднаха с 31% през миналия месец, след въвеждането от 1 септември на на новия режим за тестване на вредните емисии Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure или WLTP.
Преди влизането в сила на новия режим за тестване на вредните емисии, Volkswagen и други марки наводниха пазара, за да намалят стоковите наличности преди 1 септември, което доведе до скок от 25% на продажбите през август.
Продажбите на нови автомобили намаляха до 200 134 единици, заявиха в сряда от немската автомобилна служба KBA.
От началото на миналия месец на автомобилните производители е разрешено да продават на европейския пазар само автомобили, сертифицирани по WLTP, с няколко изключения.
Марки победители
Повечето марки отчитат спад на продажбите през миналия месец. При Audi спадът е най-фрапантен от 78%, следван от Porsche в състава на VW Group с намаляване на новите регистрации със 76%. Марката VW е следващата с 62% спад. Новите продажби на Seat паднаха с 55%, а при Skoda - с 44%.
През септември само половината от 14-те модела на леки автомобили на VW са в съответствие с новия стандарт, посочи а автомобилният производител и драстично ограничи офертите си.
VW Group предупреди, че WLTP ще забави продажбите през септември и октомври. Автомобилният производител нае паркинги, за да съхранява автомобилите, които все още не може да достави.
Спадът при Honda е 59%, а румънската марка Dacia отбелязва намаляване на новите си продажби с 51%. При Renault след въвеждането на WLTP регистрациите са паднали с 44%. Други губещи са Nissan с 32%, Hyundai с 21% и Mercedes-Benz - с 21%.
Ford отчита по-скромен спад на новите регистрации със 17%, при Kia резултатът е -13%, а при Fiat намалението е 12%.
Продажбите на Mini паднаха с 11%, докато спадът на Opel е 6.6%, а Toyota е отбелязва по-малко нови продажби с 6,3%.
Новите регистрации на BMW намаляха с 1,2%.
Победители през миналия месец са Peugeot, чиито продажби се увеличиха с 12%, увеличението на продажбите на DS е 23%, при Citroen с 10%, а Mazda с 1,8%.
През септември продажбите се увеличиха с 2,4% до 2,67 млн. единици.