Себастиен Льоб (Citroen) спечели за шести път рали „Аржентина”, след като неговият съотборник Себастиен Ожие се смъкна от първа на трета позиция в последния етап.
Ожие стартира като фаворит третия последен ден на рали „Аржентина”, но още на първия етап тази сутрин допусна минимална грешка, която обаче му коства завъртане през таван. Все пак французинът завърши отсечката, макар и с 26,2 секунди пасив спрямо победителя в нея Себастиен Льоб, и остана в челото на колоната.
Проблемите, които впоследствие се появиха със сервото на неговия автомобил, обаче се отразиха драстично върху темпото му, тъй като третият ден на рали „Аржентина” не включваше обеден сервиз. Така преди последния етап авансът на Малкия Себ бе стопен на 3,3 секунди от Големия, а на още 2,4 секунди зад него беше и Мико Хирвонен.
Финалната отсечка, която бе и „пауър стейджът” на рали „Аржентина”, трябваше да реши разпределението на първите три места. И въпреки че Петер Солберг (Citroen) я спечели, в крайна сметка Льоб триумфира на финала, тъй като бе с близо десет секунди по-бърз от Ожие и излезе начело.
„Със сигурност не съм и вярвал, че мога да се боря за победата в края на състезанието, но съм много доволен от карането си днес и вчера”, коментира Себ, който в петък бе наказан с една минута, след като подрани в една от контролите. В крайна сметка обаче французинът не се отказа и навакса тази минута и половина пасив, която имаше на старта в събота сутрин.
За това до голяма степен му съдействаха и проблемите, които Петер Солберг и Яри-Мати Латвала (Ford) срещнаха в събота. Норвежецът получи повреда в кормилната уредба на частния DS3 WRC, а Латвала разби своето окачване. От техните неволи обаче се възползва и Мико Хирвонен (Ford). Той така и не намери верния ритъм в Аржентина, но в крайна сметка успя в последната отсечка дори да изпревари Ожие и да завърши втори, само 2,4 секунди зад Льоб.
„Този уикенд беше наистина странен”, коментира заводският пилот на Ford. „Имахме проблеми със скоростта. Сега сме на подиума, което определено е добре, но беше трудно. Тряба да започнем да печелим.”
Солберг в крайна сметка трябваше да се задоволи с четвъртото място, но пък спечели „пауър стейджа” и добави към своя актив три точки. Мадс Йостберг (Stobart) допълни челната петица, а зад него завърши местната звезда Федерико Вийагра (Munchi’s Ford). Яри-Мати Латвала се върна днес по системата супер рали и заради големите разлики в челото в крайна сметка стигна седми до финала.
Матю Уилсън (Stobart) остана осми, но на цели 12 минути пред деветия Хейдън Падон (Subaru Impreza STi), който спечели победата при серийните автомобили. Патрик Флодин (Subaru Impreza STi) оформи челната десетка.
Следващият седми кръг във WRC е рали „Акрополис” от 16 до 19 юни.