Себастиен Ожие (Citroen) си гарантира комфортна преднина преди третия ден на рали „Аржентина”, след като двамата му основни съперници за победата Яри-Мати Латвала (Ford) и Петер Солберг (Citroen) имаха проблеми.
Тримата водеха оспорвана битка за първото място, в която минимално надмощие все пак имаше Латвала, но финландецът получи повреда в окачването на 13-и етап. Тя бе отстранена временно при прехода към 14-и, но от екипа на Ford го инструктираха да спре в отсечката.
Проблемите на Латвала изведоха Ожие на 21,1 секунди пред Солберг, който се завъртя още на първата отсечка тази сутрин. Истинските притеснения за него обаче тепърва предстояха, тъй като на „Санта Роза” частният пилот на Citroen получи повреда в кормилната уредба и загуби близо минута.
Ожие не пропусна да сподели симпатиите си към Солберг, но и призна, че е карал здраво днес, за да си гарантира комфортната преднина от 43,7 секунди спрямо Мико Хирвонен (Ford).
"Жалко за него (Солберг), но и днес следобед натисках толкова, колкото мога”, заяви французинът. „Имахме добър ритъм и съм много доволен от представянето си. Ако нямаме проблеми, всичко ще бъде ОК, но едно рали никога не е приключило преди да стигнеш до финала.”
Хирвонен отново не бе доволен от ритъма си, но въпреки това излезе втори след проблемите на Латвала и Солберг. Само на 4 секунди зад него обаче е Себастиен Льоб (Citroen), който вече компенсира част от едната минута наказание с пет етапни победи.
Петер Солберг е четвърти, а челната осмица допълват Мадс Йостберг (Stobart Ford), Федерико Вийагра (Munchi’s Ford), Матю Уилсън (Stobart Ford) и Хейдън Падон (Subaru Impreza), който е начело в групата на серийните автомобили. Участието на Кен Блок (Monster) пък приключи в единайсетия етап заради повреда в силовото предаване. Резултатите на първите десет може да видите тук.
Третият последен ден на рали „Аржентина” включва само четири отсечки, но първата е дълга цели 48 километра, а последната е т.нар. пауър стейдж, в който първите трима разпределят бонус точки. Общата им дължина е 59.03 километра.