Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап седми

08.01.2010 19:42

Насер Ал-Атия (Volkswagen) спечели седмия етап на рали „Дакар” и намали на 11 минути преднината на Карлос Сайнц (Volkswagen) в генералното класиране. Сирил Депре (KTM) бе най-бърз при мотоциклетистите.

Седмият етап на рали „Дакар”, който е и най-дългият за цялото състезание (600 км), ни предложи уникална битка между заводския пилот на Volkswagen Насер Ал-Атия и Стефан Петерхансел, който кара за X-raid и BMW. Французинът поведе колоната на 64-ия километър, но Ал-Атия си върна първото място на 79-ия. На следващата контрола отново Петерхансел бе най-бърз, като за кратко в битката между двамата се намеси и Роби Гордън (Hummer), но след 355 километра рекордьорът по победи в „Дакар” водеше с две минути аванс спрямо Ал-Атия. Финалният щурм на заводския пилот на Volkswagen обаче му донесе втората етапна победа тази година, като разликата между него и втория Петерхансел в края бе 3:29 минути.

Карлос Сайнц (Volkswagen) продължава да залага на сигурно и да не предприема излишни рискове, борейки се за етапната победа, и днес завърши трети, на 4:21 минути зад Ал-Атия. Въпреки това той остана начело в общото класиране с 11 минути преднина спрямо катарецът. На нови 11 минути зад него е третият пилот на Volkswagen Марк Милър, като разликата между Милър и най-близкия му преследвач Герлен Шишери (BMW) е 1:40 часа. Междувременно Стефан Петерхансел навакса част от изоставането си от петия етап и вече се движи пети, след като Карлос Соуса (Mitsubishi) и Роби Гордън (Hummer) загубиха много време в отсечката днес съответно заради проблеми със спирачната система и алтернатора.

Ситуацията в екипа на Volkswagen обаче далеч не е толкова приповдигната, колкото се очаква с оглед на факта, че челната тройка е окупирана от заводските пилоти на марката. През последните няколко дни в лагера на германците се усеща сериозно напрежение, тъй като на този етап няма отборни заповеди и Сайнц, Ал-Атия и Милър се борят по всевъзможен начин за първото място. Дали по време на почивния ден в Антофагаста тим-шефът Крис Нисен няма да разпредели ролите между тримата, предстои да видим, като с най-голям шанс да поеме диригентската палка е Матадора.

При мотоциклетистите Сирил Депре (KTM) спечели втората си етапна победа в „Дакар 2010” и увеличи преднината си в общото класиране на 1:06:50 часа. Французинът, както и основният му конкурент в рали-рейда през последните години Марк Кома (КТМ), потеглиха колебливо, но постепенно наваксаха изоставането си спрямо временните лидери Пол Андерс Улевалсетер (КТМ), Давид Фретине (Yamaha) и Франциско Лопес (Aprilla), като на 509-ия километър Кома излезе начело. С прекрасна финална атака обаче Депре, който по-рано счупи един от амортисьорите на своя KTM, се пребори за първото място, като разликата между него и Кома бе само 29 секунди при дълъг цели 600 километра етап.

Чилиецът Фрациско Лопес се движеше втори до тази сутрин, но изгуби близо 50 минути в днешния етап заради проблеми с навигацията и скъсана верига. Пол Андерс Улевалсетер закъсня само с 11, но въпреки това и двамата останаха зад Марк Кома в общото класиране – поредното доказателство, че каталунецът не се е отказал въпреки проблемите, които имаше с двигателя на своя КТМ, задната гума и 22-минутното наказание. Второто място на Кома обаче е под въпрос, тъй като според Сирил Депре и още няколко мотоциклетисти каталунецът е получил от местните нова гума в етапа, което е в разрез с правилника. Съдиите ще заседават тази вечер, като решението им вероятно ще стане ясно утре.

В ATV категорията братята Патронели (Yamaha) отново си върнаха челните две места в общото класиране, като по-малкият Маркос води убедително с 2:22 часа преднина. Алехандро, който в петия етап загуби цели два часа, днес демонстрира страхотно темпо, спечели етапа, а двамата му съперници Хорхе Мигел Сантамарина (Can-Am) и Хуан Мануел Гонсалес Короминас (Yamaha) имаха сериозни проблеми, като Сантамарина още не е завършил.

При камионите двамата съотборници в екипа на Камаз Владимир Чагин и Фирдаус Кабиров изнесоха поредното шоу, като в крайна сметка Царя записа шестата си етапна победа, с която се откъсна на повече от час пред миналогодишния победител. Това е общо 53-и етапен успех за руснака в Дакар, с което той изравни рекорда на Стефан Петерхансел, регистриран вчера. Екипът на Камаз обаче получи и първият по-сериозен удар. Илгизар Мардеев се движеше стабилно трети, но 257 километра след старта спря заради повреда и още е в етапа.

Утрешният ден е почивен за рали „Дакар”. Надпреварата ще бъде подновена в неделя с отсечката Антофагаста – Копиапо, която включва 96 километра връзка и 472 километра по часовник. Настилката е смесена, през по-голямата част камениста, като последните 80 километра са пясъчни полета и дюни. Победителят при мотоциклетистите Сирил Депре ще стартира в 7:30 (12:30 българско време).

Пълното класиране след седмия етап на рали „Дакар” може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus