Тиери Нювил спечели рали "Германия" и първата победа в историята на Hyundai като заводски тим. Това е и първи успех във WRC за белгиеца, който дойде след неочакваните подаръци на Яри-Мати Латвала (VW) и Крис Мийк (Citroen).
VW бе абсолютен фаворит за победата на рали "Германия", след като световният шампион Себастиен Ожие и съотборникът му Латвала спечелиха дванайсет поредни състезания. Но както и миналата година базираната в Триер надпревара се оказа прокълната за немския тим. Ожие катастрофира още в петък, а в събота окончателно напусна състезанието след втори инцидент. Това отвори пътя на Латвала към победата и тя изглеждаше напълно сигурна. След края на втория ден авансът му спрямо втория Крис Мийк бе близо минута.
Финалният неделен ден обаче се превърна в истински екшън, въпреки че включваше само четири отсечки. На първата от тях, 14 километра след старта, Латвала излетя от пътя и подари първото място на Мийк. За британеца това щеше да бъде първи успех във WRC, а за Citroen - дванайсети пореден в Германия. Късметът обаче не беше и с него. Още на следващия етап Мийк катастрофира и остана без задно ляво колело.
Грешките на Латвала и Мийк в двете отварящи неделни отсечки изненадващо изведоха Тиери Нювил на първа позиция в класирането. А участието на белгиеца в Германия дори бе под въпрос, тъй като той направи много тежка катастрофа на шейкдауна в четвъртък и механиците на Hyundai трябваше да работят близо 20 часа, за да възстановят неговия автомобил за старта на надпреварата. Нювил им се отблагодари по възможно най-добрия начин. Победителят при джуниърите от рали "България 2010" не допусна грешка до финала и спечели първата победа за Hyundai във WRC. Това е първа победа и за Нювил в шампионата.
Миналогодишният победител на рали "Германия" Дани Сордо направи успеха на Hyundai двоен, след като завърши на 40,7 секунди зад своя съотборник. По този начин Hyndai измести M-Sport от третото място в класирането при производителите. Челната тройка допълни единственият останал до края на надпреварата състезател на VW - Андреас Микелсен.
Елфин Еванс (M-Sport) направи страхотно състезание и завърши на четвърта позиция, като успоредно с това спечели финалния "пауър стейдж" и максималните три бонус точки. Далеч по-опитният му съотборник Мико Хирвонен отново не бе на ниво и остана на 6,9 секунди зад Еванс, но поне на 12,2 пред шестия Мадс Йостберг (Citroen). Челната десетка допълниха частните пилоти на Ford Мартин Прокоп и Денис Куиперс, победителят във WRC 2 Понтус Тидеман (Ford Fiesta R5) и останалия само на 1,8 секунди зад него От Танак (Ford Fiesta R5).
При отпадането на толкова много от фаворитите Роберт Кубица (Lotos Ford) имаше отличен шанс да запише предно класиране, но полякът първо излетя от пътя в петък и загуби близо четири минути, а в неделя получи повреда в скоростната кутия и отпадна. Две катастрофи пък извадиха от надпреварата Бриан Буфие, който дебютира със заводския екип на Hyundai. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е в Австралия, което стартира на 11 септември.