Себастиен Ожие сложи точка на успешната серия на своя съотборник в екипа на Citroen Себастиен Льоб и спечели рали „Германия”, девети кръг от световния шампионат. Спукана гума във втория ден реши изходът от надпреварата в Триест.
Двамата пилоти на Citroen се откъснаха в челото на колоната още в петък, след като колегите им от Ford Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала допуснаха серия от грешки. В резултат ръководството на френския тим поиска от Льоб и Ожие да карат на сигурно и да не се атакуват, за да не поставят под въпрос двойната победа на отбора, което бе добре дошло за седемкратния световен шампион, излязъл начело още след третата отсечка.
Този път обаче малшансът споходи Големия Себ, който спука гума в събота вечер и остави цяла минута аванс на лидера Ожие. Именно на „Панцерплате” се реши и изходът от надпреварата, защото Малкия Себ с лекота завърши и петте отсечки днес, гарантирайки си по този начин четвъртата победа за сезона и първата на асфалт в досегашната си кариера.
„Още преди старта знаехме, че нашият съотборник ще бъде много силен на това състезание, но ние спечелихме победата. Това определено е добър уикенд за нас”, коментира на финала Ожие, който излезе на втора позиция във временното класиране при пилотите. Убедителен лидер в него продължава да бъде Льоб, който въпреки че не спечели за девети пореден път рали „Германия”, добави към второто си място трите бонус точки от „пауър стейджа”.
Мико Хирвонен преотстъпи третото място на Дани Сордо при първото минаване на „Панцерплате” в събота, когато спука гума и така и не можа да навакса изоставането си до финала. По този начин испанецът спечели първия подиум за MINI и показа, че британците разполагат с отлични шансове за догодина, когато ще се включат във WRC с пълна програма. За съжаление другият пилот на MINI – Крис Мийк, който спореше с Петер Солберг за петото място днес, отпадна само два етапа преди финала заради повреда в електрическата система на John Cooper Works WRC.
Зад петия Солберг завърши още един частен пилот на Citroen, а именно Кими Райконен, което е и най-доброто постижение за финландеца от началото на сезона. Челната десетка допълниха Хенинг Солберг (Stobart), Арминдо Араужо (MINI JCW WRC), Петер ван Меркщайн (Citroen DS3 WRC) и Денис Куиперс (Ford Fiesta RS WRC). Победата при "суперите" отиде при дванайсетия в общото класиране От Танак (Ford Fiesta S2000).
Десетият кръг за сезон 2011 ще ни пренесе към Австралия, която ще бъде домакин на WRC от 08 до 11 септември.
D10
След този кръг класирането стана доста интересно. Почти като някое състезание по нации. На първите две места са двама французи - Льоб и Ожие, на трето и четвърто са двама финландци - Хирвонен и Латвала, на пето и шесто двама норвежци - Солберг и Остберг. Много яко.