Шесткратният шампион стартира втория ден на рали „Мексико” от трета позиция, но още във втория етап оглави класирането, след като и днес чистенето на отсечките се оказа сериозен проблем за водачите. Себ спечели осем от общо деветте етапа, предвидени за съботния ден и ще стартира в неделя с аванс от 55,5 секунди аванс в челото спрямо втория Петер Солберг.
„Денят мина перфектно”, коментира Себ в края му. „Нямаше никакви грешки. През цялото време карах на ръба и се опитвах да увелича преднината си. Сега имаме повече от 50 секунди, така че не би трябвало да имаме проблем. И все пак, трябва да внимаваме и да не допускаме грешки. Това е планът.”
Водачът от вчера Петер Солберг отново бе на ниво, но първата стартова позиция му попречи да запази първата си позиция. „Дори и при вторите минавания беше много хлъзгаво, но все пак си мисля, че се справих добре”, заяви Себ в края на деня. „Да, Себ натрупа сериозен аванс, но да видим как ще се справи утре. Пробвах някои нови неща с колата днес, направихме някои минимални промени и мисля, че бяха за добро. Страхотно е, че отново карам в челото и че си припомних какво е усещането!”
Пилотът на Citroen Junior Себастиен Ожие завърши трети, само на 2,7 секунди зад Солберг, след като реши да пусне пред себе си норвежеца. „В края върнахме газта, за да сме трети утре, тъй като със сигурност ще е по-добре утре да сме зад Петер”, обяснява шампионът при джуниърите за 2008 г. „Ще се опитаме да завършим втори, това е планът ни. Денят мина добре. Веднъж се завъртяхме веднъж изгаснахме, но като цяло нямахме проблеми. Себастиен беше много бърз, но не съм си и помислял да се боря с него – Петер беше нашата цел.”
Пилотите на BP Ford Яри-Мати Латвала и Мико Хирвонен дса съответно четвърти и пети, но на повече от 45 секунди зад триото на Citroen, чиито представители са спечелили всички етапи досега. „Имаше известно подобрение, бяхме само пет секунди зад времената им и като цяло следобедът мина много по-добре”, коментира Латвала след 16-и етап. "По време на обедния сервиз направихме по-твърди настройките, тъй като мисля, че автомобилът беше прекалено мек. Сега всичко е наред.”
През тази година Латвала категорично ще изпълнява функциите на втори пилот, но явно няма притеснения от този факт. „Да видим какво ще се случи утре, но естествено, ако всичко е нормално, Мико трябва да завърши пред мен, защото точките за него са много важни в битката за титлата.”
Самият Хирвонен не беше особено доволен от резултатите си и днес. „Вторият ден не беше много по-добър от първия. Направихме всичко, което беше по силите ни, с настройките. Тази отсечка беше наред, но останалите ни времена не бяха добри”, заяви Мико след 16-я етап. „Странно е. От самото начало автомобилът не се държи добре, а когато увереността ти се изпари веднъж, е много трудно да си я възвърнеш. Особено ако трябва да чистиш. Няма как обаче да променя нещата. Просто трябва да гледаме напред и утре да стигнем до финала.”
Пилотът на Stobart Хенинг Солберг финишира шести, на 25,3 секунди зад Хирвонен. На няколко пъти норвежецът бе сред петимата най-бързи, като в единайсетия етап дори завърши втори. Федерико Вийагра се добра до седмата позиция, след като в десетия етап отпаднаха Дани Сордо (Citroen), Кен Блок (Monster) и Матю Уилсън (Stobart). Челната десетка допълниха водачът в S-WRC Мартин Прокоп (Ford Fiesta S2000), Шави Понс (Ford Fiesta S2000) и Арминдо Араужо (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Третият последен ден на рали „Мексико” включва само четири етапа, чиято дължина е 58,54 километра. Себ ще стартира на „Гуанахуатито” в 08:43 (16:43 българско време).
нв
На Льоб тръгне ли му карането няма кой да го спре - машина в машината!