Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Сърбия: Пепи Гьошев спечели първата си победа

20.06.2010 19:40 3
3
2571876078

Мико Хирвонен (Ford Focus RS WRC) очаквано спечели рали „Сърбия”, което е и трети кръг за родния шампионат. Петър Гьошев (Mitsubishi Lancer Evo 9) завърши на близо осем минути зад финландеца, но тъй като заводският пилот на Ford е гост в това състезание, на практика българинът се води официалният победител.

По традиция рали „Сърбия” е кръг от българския шампионат, като и тази година не направи изключение. В стартовия списък на надпревара, чийто център за първи път бе столицата Белград, обаче  присъстваха не само най-титулуваните родни състезатели, а и заводският пилот на Ford Мико Хирвонен.

Финландецът участва в Сърбия с една-единствена идея – да трупа опит за предстоящия старт на рали „България”, което е и първото състезание във WRC тази година на асфалт. Естествено, не се поколеба и да спечели надпреварата, но неговите качества, както и предимството на Ford Focus RS WRC срещу автомобилите от N4 или S2000, са неоспорими. Това е и причината на финала преднината му да е близо 8 минути. Битката в българската група обаче бе изключително оспорвана и интересна, а и в крайна сметка единствено тя има значение за класирането в родния шампионат.

Вчера Крум Дончев (Peugeot 207 S2000) бе най-добре класиралият се български пилот, като по всичко изглеждаше, че ще запази преднината си спрямо останалите родни състезатели и днес. След дванайсетата отсечка авансът му спрямо Пепи Гьошев набъбна на една минута, но в тринайсетата всичките надежди на настоящия шампион за първото място се изпариха. При второто минаване на „Кошютняк” Дончев получи повреда в ремъчната шайба и изгуби повече от три минути в етапа, което го извади и от битката за първото място.

Другите двама български асове също имаха проблеми. В първото преминаване на етапа „Лисович” миналогодишният победител Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) излетя от пътя, спука гума и разби задната част на своя автомобил. На следващата „Авала” ситуацията стана още по тежка за баща и син Попови, защото в двигателния отсек на техния Evo 9 се появиха пламъци, сложили и финал на участието им. Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) се опита да повтори упражнението на Ясен с излитането на „Лисович”, но все пак остана в надпреварата, макар и с три минути пасив.

След като трима от водещите български състезатели допуснаха серия от грешки, на преден план излезе Пепи Гьошев. Пилотът на Престиж в действителност по никакъв начин не им отстъпваше в първия ден от надпреварата, напротив. Същевременно във втория бе далеч по-прецизен от тях, благодарение на което завърши на втора позиция в общото подреждане и записа първата си победа в родния шампионат.

„Всичко беше идеално, макар че и ние имахме проблеми“, коментира за auto motor und sport Митко Спасов, навигаторът на Пепи Гьошев. „Състезанието като цяло беше много тежко. При третото минаване в първата отсечка на първия ден спукахме гума и карахме 6 километра така. Това бе и причината да изгубим лидерската позиция, но в крайна сметка успяхме и спечелихме първата си победа.“

След проблемите в първото минаване на „Лисович” Митко Илиев върна газта, което позволи на Марко Темпестини (Peugeot 207 S2000) да задържи третото си място на финала. В случая обаче това нямаше значение за пилота на Виваком Рали Тим, тъй като четвъртото му място бе равнозначно на второ за българския шампионат. Подобна бе ситуацията и с Владан Петрович (Subaru Impreza WRX STI) и Крум Дончев, които финишираха съответно пети и шести (трета позиция за българския шампионат). Седмият Тимохир Стратиев (Citroen C2 R2 Max) спечели победата в A6, а деветият Турал Метков (Peugeot 206 RC) - в N3, но само за родния шампионат, тъй като Владица Рабренович (Renault Clio Sport 2.0) финишира осми. Резултатите в първата десетка може да видите тук.

Рали „Сърбия” бе трети кръг за българския шампионат. Четвъртият също ще бъде с масирано международно участие, но и с далеч по-класни пилоти, тъй като на 9 юли в Боровец рали „България” ще дебютира във WRC.

 

Коментари

boro
Поздравления за Пепи и Митко. Заслужават наистина тази победа. Дано скоро ги видим в супер, защото се вижда колко струва Илиев зад волана на Fabia S2000!

анонимен
Хирвонен тестваше събирайки база данни за Рали България 2010. Той не се е състезавал!

анонимен
Хирвонен се е забавлявал, докато повечето от останалите едва са завършили - огромна разлика в качествата на колите и пилотите.

comments powered by Disqus