Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: Отличен старт за Мико

12.02.2010 16:57 1
1
2571868624

Мико Хирвонен (Ford) е начело след първите седем етапа на рали „Швеция“, като авансът му спрямо втория Себастиен Льоб е 8,4 секунди. До края на деня остава единствено суперспециалният „Карлщад“, който стартира в 20:00 (21:00 българско време).

Льоб започна деня с две етапни победи сутринта и водеше колоната след първите минавания по отсечките. При вторите обаче на много места снегът бе изчистен и се бяха образували коловози, които затрудниха световния шампион повече, отколкото Мико. Финландецът нанесе своя решителен удар в петата отсечка „Ликенас 2“, където бе с цели 10,8 секунди по-бърз от Себ, и оглави класирането. Преди последния етап за деня – суперспециалния „Карлщад“, Хирвонен има 8,4 секунди пред втория Льоб.

„Като цяло е добре“, коментира Мико в края на деня. „В последния етап от сутрешните преминавания намерих верните настройки и точния ритъм, като се опитах да запазя това темпо до края. Преднината ни не е голяма, но пък и не мисля, че първата стартова позиция утре ще представлява някакъв проблем.“

Дани Сордо (Citroen) единствен поддържаше темпото на двамата претенденти за шампионската титла и завърши на 12,2 секунди зад Хирвонен и само на 3,8 зад своя съотборник. Вторият пилот на Ford Яри-Мати Латвала също имаше проблясъци, но само моментни. Финландецът не беше доволен от настройките на своя автомобил сутринта, но след съответните корекции успя да спечели шести етап. В крайна сметка обаче той остана на повече от половин минута зад лидера.

Първият ден на рали „Швеция“ се оказа абсолютен кошмар за трима от най-популярните състезатели специално за този старт. Петкратният победител в надпреварата Маркус Грьонхолм (Stobart Ford) се прости с надеждите си за по-предно класиране, след като 2,3 километра след началото на шестата отсечка получи повреда в електрониката на своя Ford Focus RS WRC 08. Финландецът все пак успя да рестартира автомобила, но изостана с цели 12 минути. Неговият сънародник Кими Райконен (Citroen Junior) също се препъна при второто минаване на „Виген 2“. Няколко километра преди финала световният шампион във Формула 1 за 2007 г. се заби в една от преспите край пътя и изгуби 26 минути преди да продължи.

Проблемите на Петър Солберг (Citroen C4 WRC) също бяха впечатляващи. Норвежецът, който вчера изгуби близо 20 секунди заради грешка в суперспециалния етап, не бе доволен от темпото си при сутрешните преминавания, но истинските мъки за него започнаха в първата следобедна отсечка. Бившият световен шампион излетя от пътя 12 километра след старта и изгуби близо четири минути преди да се върне на трасето. В този момент Матю Уилсън (Stobart Ford) се залепи зад него, но малко по-късно го изпревари, след като Солберг допусна нова грешка. Проблемите на двамата обаче далеч не бяха приключили. Уилсън изгаси своя автомобил в един от последвалите завои и Петер, решен да навакса част от закъснението си, се заби в него. Двамата все пак продължиха, но Солберг се прости с надеждите за подиум, след като се смъкна на 14-а позиция.

Грешките на част от водещите пилоти позволиха на Себастиен Ожие (Citroen Junior) да се изкачи на пето място, въпреки че изостава с повече от минута зад Хирвонен. Хенинг Солберг (Stobart), за когото това е първо състезание с новата навигаторка Илка Минор, финишира шести, а неговият съотборник Матю Уилсън - седми въпреки инцидента с Петер Солберг.

Мадс Йостберг (Subaru Impreza WRC) имаше проблеми с двигателя и загуби повече от три минути, но задържа осмата позиция заради грешките на голяма част от конкурентите. Челната десетка допълниха двамата участници в новосформирания S-WRC шампионат за S2000 автомобили Пи Джей Андерсон (Skoda Fabia S2000) и Яне Тоухино (Ford Fiesta S2000).

Вторият ден на рали „Швеция“ включва осем етапа (две преминавания по четири отсечки), чиято обща дължина е 117,76 км. Мико Хирвонен ще поведе колоната на „Варгасен 1“ в 07:58 (08:58 българско време).

Коментари

НВ
Единствено тук прочетох нещо повече за това рали.След като рали България е част от тази надпревара би трябвало медиите да са по активни за популяризирането и, а не да мълчат като мушнати гайди.

comments powered by Disqus