Себастиен Ожие (Citroen Junior) е начело след първите осем етапа на рали „Турция“, четвърти кръг от световния шампионат. Тодор Славов (Renault Clio R3) се движеше 20-и в общото класиране и пети в J-WRC, но няма да участва в суперспециалния заради повреда.
След рали „Йордания“ редът на стартиране стана тема номер едно в Световния рали шампионат. За щастие в Турция ситуацията се уталожи или поне донякъде. Стюардите получиха право да наказват пилотите, ако сметнат, че действията им противоречат на Международния спортен кодекс, а Ford и Citroen се договориха да не повтарят сцените от предишния кръг. В допълнение потърпевшият от рали „Йордания“ Себастиен Ожие кара на пълна газ до финала и завърши начело след първите осем етапа. Само на 2,8 секунди зад него обаче е заводският пилот на Citroen Дани Сордо, като до края на първия ден остава само суперспециалният „Истанбул“.
“Денят мина наистина добре. Нямам причини да се оплаквам”, коментира Ожие след края на осмия етап. „Утре ни очаква голямо предизвикателство, но това ми допада. Ако си първи по отсечките, значи си и първи по етапите.”
Мико Хирвонен, който катастрофира в Йордания и е длъжен да спечели в южната ни съседка, за да остане в битката за титлата, завърши трети, на 9,2 секунди зад Ожие. Частният пилот на Citroen Петер Солберг започна деня с етапна победа, но в крайна сметка се смъкна до четвъртото място, а Себастиен Льоб остана пети. По традиция световният шампион кара на сигурно в първия ден и изгуби 25,3 секунди, но отличната стартова позиция утре ще му позволи да атакува и да навакса изоставането си.
Яри-Мати Латвала (Ford) започна надпреварата с темпото на лидерите, но в четвъртия етап се удари леко в един от банкетите и върна газта. При следобедните преминавания финландецът нямаше проблеми и завърши на шеста позиция, само на осем десети зад Льоб.
Първият етап се оказа пагубен за Хенинг Солберг (Stobart Ford) и Кен Блок (Monster). Една и съща секция от отсечката препъна двамата, като причината за отпадането им е повреда в окачването. В резултат Федерико Вийагра (Munchi's Ford) се движи седми, макар и на минута и половина зад лидерите, а Кими Райконен (Citroen Junior) е осми, на 14,2 секунди зад него. Матю Уилсън (Stobart Ford) и стипендиантът на Pirelli Отт Танак (Mitsubishi Lancer Evo 10) допълниха челната десетка.
Българинът Тодор Славов, за когото това е дебют във WRC, започна предпазливо надпреварата, но след като голяма част от конкурентите му допуснаха грешки, се изкачи на 20-а позиция в общото класиране и на пета в J-WRC. В осмата отсечка обаче един от камъните по трасето разби неговия картер и след финала й екипажът на Булбет Рали Тим пое директно към срвизния парк.
„Имахме проблеми в началото с настройките и губихме време сутринта, но направихме съответните корекции и нещата потръгнаха”, коментира Славов за auto motor und sport. “После обаче получихме повреда в помпата на съединителя и трябваше да стартираме в четвъртия етап на стартер. За съжаление в последната осма отсечка ударихме камък, който разби картера и маслото изтече. Издърпахме автомобила до сервизния парк и се надяваме утре да продължим по системата супер рали.”
До финала на първия ден остава само суперспециалният в Истанбул (19:57), който не е определящ за реда на стартиране утре. Съботният ден включва общо осем етапа (две преминавания по две отсечки) с обща дължина 145,82 км. Приблизително 30 от тях ще се карат на асфалт (отсечката „Гьочбейли“, СЕ10 и СЕ14) с гуми на макадам, което може да се окаже решаващо за крайния изход от надпреварата.
анонимен
Имащ крава - пиещ млеко,нямаш крава - не пиещ.
анонимен
Да го смени, но на него няма кой да му даде 500 000 лева за Шкодичка или Фиеста...
анонимен
Жалко :-( Дали вече не е време да смени клиото?