Мико Хирвонен запази преднината си в челото на рали “Великобритания”, последен шестнайсети кръг от Световния рали шампионат. Двамата претенденти за титлата Грьонхолм и Льоб караха изключително консервативно, но се движат стабилно втори и трети.
Generation next
Вторият ден на рали “Великобритания” премина без никакви изненади. За разлика от вчера атмосферните условия бяха сравнително благосклонни към пилотите. Първата отсечка дори ги посрещна с ясно и слънчево време, но постепенно дъждът отново пое властта. Без да поема излишни рискове, Мико Хирвонен запази преднината си в челото спрямо втория Маркус Грьонхолм. 27-годишният финландец сподели известни притеснения преди подновяването на състезанието, тъй като опитът му с днешните отсечки бе твърде скромен (през сезон 2005 и 2006 Мико кара само първия ден на рали “Великобритания”), но това не се отрази върху темпото му. В края на деня Хирвонен има аванс от 35,5 секунди спрямо втория Грьонхолм и 1:15.0 минути – спрямо трикратния световен шампион Себастиен Льоб.
Истинската звезда във втория ден на рали “Великобритания” обаче се казваше Яри-Мати Латвала. 22-годишният финландец, който напусна злощастно надпреварата след кошмарната последна отсечка в петък, стартира тази сутрин по системата “супер рали” и спечели всички класически етапи (победата в суперспециалния “Кардиф” отвоюва Маркус Грьонхолм). “Страхотно съм доволен от представянето. Резултатите, които постигнахме днес, ме правят радостен, но разочарованието от вчера остава”, коментира Яри-Мати, който се движи на 12-а позиция.
Разочарование
Сезон 2007 определено не заслужава такъв завършек. През цялата година Льоб и Грьонхолм водеха изключително оспорвана битка за победата, а на финала са принудени да карат на сигурно и да забравят за всякакви опити за атака. Разликата между двамата в шампионата на пилотите е шест точки в полза на Себ. Французинът се нуждае от четири, за да си гарантира четвърта поредна титла, а Маркус – на чудото (грешка от страна на Льоб). На практика и двамата нямат мотивация да атакуват първата позиция. Пилотът на Citroen кара, за да финишира в челната петица, а Маркус поддържа темпото, нужно за да задържи второто място – шампионско, но единствено ако основният му съперник отпадне от състезанието.
“Не ме радва фактът, че трябва да карам, без да атакувам. Но това е начинът. Просто се опитвам да пазя позицията, която ми е нужна”, коментира Льоб. Щеше да бъде много по-интересно, ако преследвах победата. Титлата обаче е много по-важна. Засега всичко върви добре.”
Реакцията на Маркус не бе по-различна. “Естествено, че щеше да бъде много по-интересно, ако се борех за победата. Но това не ни е целта”, коментира финландецът, който след края на рали “Великобритания” напуска Световния рали шампионат. “Не мога да кажа, че се радвам на състезанието, но просто е безсмислено да атакуваме.”
И все пак интрига
Единствено Матю Уилсън и Крис Аткинсън поддържаха интригата днес. Младата надежда на Stobart VK M-Sport потегли от шеста позиция тази сутрин, но само на секунда зад него дебнеше представителят на Subaru. Още след първата отсечка Крис изпревари съперника си, но темпото на двамата бе сходно през целия ден и минималната разлика между двамата се запази. На финала на суперспециалния “Кардиф” Аткинсън водеше с 10 секунди.
Други размествания в челната осмица нямаше. Петер Солберг завърши четвърти, въпреки че още на старта на първата отсечка се завъртя и изгуби близо 20 секунди. На половин минута зад него е вторият пилот на Citroen Дани Сордо. Последният в зоната на точките е Манфред Щол. Миналата година австриецът завърши втори във Великобритания, но с оглед на ужасяващо слабия сезон 2007, финал сред първите осем ще бъде успех за OMV Kronos Citroen.
Последният ден на рали “Великобритания”, с който завършва и сезон 2007 на Световния рали шампионат, включва четири етапа (по две преминавания на две отсечки) с обща дължина 114,22 километра. Първата кола в неделя сутрин стартира в 9:46 българско време.
Кирил
За съжаление всичко вече е ясно :( Страхотен сезон, но със слаб финал...