Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Range Rover Evoque: Хубавото си е хубаво

16.08.2019 16:56

Новият Evoque е изправен пред трудната задача да продължи успеха на своя предшественик

Повече от единайсет години изминаха, откакто Land Rover пожъна овации на автомобилното изложение в Детройт с концептуалния модел LRX – стилен SUV с висока, издигаща се назад линия на прозорците, снишаващ се покрив, къси надвеси и напредничава техника. Положителният отклик вдъхнови британската марка и нейните индийски собственици за смела крачка – три години по-късно на пазара излезе Range Rover Evoque, възпроизвел почти без изменения красивата външност на студията. И както се оказа, рискът беше напълно оправдан.

За изминалите осем години Evoque стана най-продаваният Land Rover с близо 800 000 реализирани бройки в целия свят. Затова когато екипът на дизайнера Джери Макгъвърн оформя наследника на спечелилия над 220 отличия компактен SUV модел, стремежът е новото издание да остане ясно разпознаваемо, запазвайки чара на предшественика.
Всъщност тази задача беше решена на два етапа. Първият беше появата на по-големия всъдеход Velar, възприел от големия Range Rover благородно семплите, изчистени повърхности, а от малкия Evoque – издигащата се линия на „раменете”. След успеха на Velar сега пък новият Evoque възпроизвежда в умален вид неговия облик – включително и специфично оформените дръжки на вратите, които по време на движение или престой потъват и се сливат с елегантно гладкия, сякаш излят корпус.

С влизането в кабината и запознаването с контролните уреди правят впечатление и някои разлики с по-големия брат. Например тук деветстепенната автоматична трансмисия се управлява с лост, а не с кръгъл селектор. Контролните уреди пред водача се изобразяват на 12,3-инчов екран, по-малки дисплеи показват картина от навигацията, инфо-развлекателната система и различни настройки. Екран има и на огледалото за обратно виждане – то показва изображение от специална, защитена от замърсяване задна камера с добра резолюция, която предлага на водача широк поглед към ставащото зад автомобила – особено когато в задната част на кабината има високи пътници или товари.

Повече място

Благодарение на удълженото междуосие пространството за седящите отзад се е увеличило с 20 милиметра, в джобовете на вратите се побират 1,5-литрови бутилки, местата за дреболии са с по-голяма вместимост. Багажният обем е нараснал с около десет процента и сега е 591 литра. Изобщо – дизайнерската икона е станала по-отзивчива към нуждите на всекидневието. А понеже няма как да избягат от духа на времето, създателите на този скъп автомобил от висок клас държат да споменат, че в него са вложени 16,7 килограма рециклирани материали.

Новият Range Rover Evoque е първият модел на Land Rover, оборудван с т.нар. Smart Settings. С помощта на алгоритми за изкуствен интелект автомобилът извлича от различните системи и запаметява настройки, навици и предпочитания, характерни за различни (до осем) потребители. След като водачът бъде разпознат по дистанционното устройство за достъп или смартфона, седалката и воланът заемат нужното положение, климатикът се настройва на предпочитаната температура, подбира се и съответната функция за масаж. С приложението InControl собственикът може да поддържа връзка с автомобила си от всяка точка на света, да следи къде се намира, да го отключва и заключва, да задейства отоплението или климатика, да проверява нивото в резервоара и др.

За новия Evoque конструкторите от Land Rover са усъвършенствали платформата D8, която след промените се нарича PTA. Сега каросерията е с 13 процента по-устойчива на усукване, предното окачване Hydrobush използва хидравлични втулки, намаляващи предаването на колебания от колелата към волана при високи скорости. Интегралният заден мост е доста по-компактен от предишния многораменен. Комфортът на возене е подобрен от адаптивните амортисьори, управлявани с помощта на датчици, които наблюдават повърхността на пътя и внасят промени в настройките на всеки 100 милисекунди.
Извън пътя

Като при всеки Land Rover, способностите за придвижване по пресечен терен играят важна роля и при Evoque. Пътният просвет е 212 мм, ъгълът на предния надвес е 25, а на задния 30,6 градуса. Дълбочината на газене е 60 см – с десет повече, отколкото при предшественика. Срещу доплащане се предлагат ултразвукови датчици, които измерват дълбочината при преодоляване на водно препятствие. Серийната за повечето версии система за движение в пресечена местност Terrain Response 2 разполага с режимите „комфорт”, „пясък”, „трева/чакъл/сняг”, „кал” и един автоматичен.

С движението извън пътищата с твърда настилка е свързана главната новост при системите за подпомагане, наречена ClearSight Ground View. При нея цялата предна част на автомобила става виртуално прозрачна. Образът от камери на предната решетка и в огледалата се трансформира в 180-градусова панорамна картина, показвана на екрана на инфо-развлекателната система. Тук виждате терена пред и под носа на автомобила, както и две условни колела, които показват къде стъпвате в момента. Системата работи при скорост до 30 км/ч. Други асистенти, свързани с офроуд приключенията, са Gradient Release Control (GRC), предотвратяващ твърде бързото потегляне при освобождаване на ръчната спирачка върху голям наклон и специалният офроуд темпомат, с който автомобилът пълзи съвсем бавно върху терени и настилки с много ниско сцепление.

Засега клиентите могат да избират между два четирицилиндрови двулитрови мотора Ingenium – бензинов (200, 250, 300 к.с) и дизелов (150, 180, 240 к.с.) Най-слабият дизел се предлага в базовия модел (72 000 лв.) с механична шестстепенна предавателна кутия и предно предаване, Срещу доплащане той може да се комбинира с деветстепенна автоматична трансмисия ZF и двойно предаване, за всички останали версии това съчетание е серийно. Всички автоматични варианти са оборудвани с 48-волтова система „мек хибрид”, включваща свързан с ремък стартер-генератор и литиево-йонна акумулаторна батерия. Тази година се очаква и появата на хибриден Evoque с 1,5-литров трицилиндров бензинов мотор (200 к.с./280 Нм), 80-киловатов електродвигател (108 к.с./260 Нм) и литиево-йонен акумулатор с капацитет 11,3 кВтч.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Новият Evoque продължава да изглежда много добре (комплименти за главния дизайнер Джери Макгъвърн!), предлага повече място и съвременна техника. Увеличението на цените в сравнение с предходния модел се компенсира от по-богато серийно оборудване. Има всички изгледи успехът на модела да продължи и занапред.

Текст: Владимир Абазов

Коментари
comments powered by Disqus