Алуминиевата платформа MLA ще позволи на автомобила да стане забележимо по-лек
Третото поколение на модела Range Rover Sport ще бъде пуснато в продажба през 2022 г., а за концерна Jaguar Land Rover ще стане един от най-важните автомобили върху новата архитектура MLA (Modular Longitudinal Architecture) - от гледна точка на генериране на печалба. Всъщност в САЩ и Европа Sport е около два пъти по-популярен от обикновен Range Rover, който ще премине върху MLA през 2021 г.
Второто поколение на кросоувъра Range Rover Sport беше представено през март 2013 г. в Ню Йорк, а планираното обновяване бе извършено през октомври 2017 г. Коренна промяна на имиджа в новото поколение на всъдехода Range Rover Sport не се очаква.
Вече станаха известни редица подробности за следващия Sport. Алуминиевата платформа MLA ще позволи на автомобила да стане забележимо по-лек от предшественика си върху архитектурата JLR PLA (версия D7u). Това ще се отрази добре на икономичността и управлението. Гръбнакът на двигателната гама ще бъдат редови шестцилиндрови агрегати, освен това те ще бъдат допълнени от различни хибридни инсталации, както умерени, така и пълни.
За първи път платформа MLA ще бъде използвана за електрическия флагман Jaguar XJ (2020), който вече премина тестове като прототип, преоблечен като XF. Той ще бъде последван от „петия“ Range Rover и някои кородсоувъри със средни габарити, вероятно под подмарката Road Rover.
Електрификацията на моделната гама ще се превърне в една от ключовите области на развитие за всички следващи автомобили на Land Rover и Jaguar, в която концернът JLR отскоро сътрудничи с BMW. Става дума за съвместни проекти в областта на батериите, силовата електроника и електромоторите. Двигателите с вътрешно горене на BMW обаче могат да бъдат регистрирани и в някои модели на JLR. И така, в големия Range Rover очакваме баварски осемцилиндров двигател. Добавяме, че четири години по-късно Land Rover Discovery трябва да премине върху платформата MLA, освен това и създаване на чисто електрически вариант.