Британската компания ще разшири гамата на Defender с нов модел, базиран на Range Rover
Land Rover скоро ще обогати гамата на Defender с най-големия модел 130 - но вече проучва плановете да превърне емблемата на Defender в моделна гама сама по себе си. Обмисля се луксозна версия, базирана на базата на следващия Range Rover, заедно с пикап, базиран на стандартния моде, а плановете за по-малка версия, на основата на Discovery Sport, са осезаеми.
Източници твърдят , че шефовете на Jaguar Land Rover вярват, че Defender има потенциала да се превърне в друг бизнес с висока печалба от модела Range Rover, с набор от различни модификации с марка Defender в дилърските центрове, които ще пристигнат до началото на 2025 г. Ако се окажат успешни, портфолиото на JLR ще бъде трансформирано, като поне шест от деветте бъдещи версии на Land Rover ще генерират високи маржове на печалба.
През последните години JLR се фокусира все повече върху укрепването на трите си моделнни семейства Land Rover - Defender, Range Rover и Discovery. Съгласно новия план, той може да се превърне в един вид компанията Porsche: продажба на автомобили с висок марж (JLR е насочена към 10% маржове) и генериране на достатъчно пари, за да продължи да инвестира в нови модели, както и да погасява съществуващите си дългове.
Залозите са особено високи при Defender, тъй като успешното разширяване на тази почитана моделна линия може в крайна сметка да постави JLR в най -добрата финансова форма за своето съществуване. Въпреки че JLR официално не разкрива никакви детайли от плана на Defender, става ясно, че е планиран високоефективен вариант, построен върху новата платформа MLA, но по-малък и по-достъпен модел. Високо сложната MLA платформа ще дебютира в основата на изцяло новия Range Rover в края на годината. Тя ще се използва и за следващото поколение Range Rover Sport, Velar и Discovery 6.
MLA е това, което е известно като „гъвкава“ платформа с електрическо задвижване. Тя може да бъде произведена под формата на двигател с вътрешно горене с лек хибрид, като плъгин хибрид и само в електрически облик на батерията. Архитектурата е проектирана да бъде „изключително позходяща за офроуд“, но също така да доставя удоволствои при пътни условия.
Defender, базиран на MLA, неизбежно ще бъде по-скоро луксозен автомобил, отколкото днешния модел, произвеждан в Словакия. Очаква се да има по-богат интериор, но да се отличава от предстоящия Range Rover. Defender вече има почти 100 000 паунда за луксозното топ изпълнение под формата на новата версия V8, но по-големите, по-сложни основи на MLA могат да отворят модела за по-широка аудитория, като същевременно позволяват на напълно електрическа версия да се конкурира с базовия EQG на Mercedes-Benz. Въпреки това, Range Rover и Velar вероятно ще бъдат първоначално приоритизирани като електромобили върху платформата MLA.
Вместо гладък, традиционен лукс от дърво и кожа, MLA Defender вероятно ще използва по-екстравагантни цветове, по-спортно оформени седалки и дизайн на таблото, което запазва високо монтираната скоростна кутия като основна тема. Вероятни са и необичайни материали, включително метални тапицерии с експериментален външен вид и нови видове дървени облицовки, всичко в съответствие с връзката на Defender с природата и навън.
Базирайки луксозния Defender върху платформата MLA, дава възможност на JLR да изгради седемместна версия. JLR обаче ще трябва да балансира разширяването на гамата на Defender спрямо линията Discovery, като продажбите на петото поколение на Discovery изглеждат пряко засегнати от пускането на Defender. През първите шест месеца на 2021 г. продажбите на дребно на Discovery спаднаха под 10 000 броя, което го направи най-бавно продаваният Land Rover от всичките седем модила. (Следващото най-ниско ниво е Velar-близо 22 000 бройки.) Продажбите на Discovery намаляха дори със 17% през първите шест месеца на приключилата 2020 г.
Очевидно луксозният Defender със седем места ще се сблъска директно с Discovery от следващото поколение. Така че по-ясното определяне на марката Discovery е от съществено значение за JLR, ако иска да се възползва максимално от значителната възможност, предоставена от по-луксозния модел Defender.
Двигателната на JLR ще се развива още до появата на Defender, базиран на MLA, но се очаква 3,0-литровите редови бензинови и дизелови агрегати да бъдат основните както в хибридни, така и в plug-in хибридни изпълнения.
MLA Defender вероятно ще започне от около 59 000 паунда. Като се има предвид, че плановете за разширяване на семейството на Defender са съвсем скорошни, новата луксозна флагманска версия не се очаква да бъде в шоурумовете преди края на 2024 г. или началото на 2025 г.
Но преди това актуалната гама на Defender ще се разшири през 2022 г. с пускането на осемместния 130. Този автомобил е значително удължене над сегашния модел 110, като по-голямата част от допълнителната дължина се вмъква в задния надвес.
Източници казват, че новият Defender 130 ще бъде дълъг 5,1 м и ще бъде насочен до голяма степен към решаващите пазари в САЩ и Китай