Ще влезе в производство след четири години като градски електрически хечбек
Cupra представи концепта UrbanRebel, смел автомобил, вдъхновен от състезания, който визуализира предстоящия електрически кросоувър за начално ниво, който се очаква през 2025 г.
Новият автомобил е представен от испанската компания преди автомобилното изложение в Мюнхен, където ще бъде показан публично за първи път. Това е първият поглед към модела, създаден за ключовата нова платформа MEB Entry на Volkswagen Group, която ще подкрепи редица малки автомобили.
Шефът на Cupra Уейн Грифитс каза, че UrbanRebel е "радикална интерпретация на градския електрически автомобил на компанията", която ще бъде пусната на пазара през 2025 г. Производителят избра да го представи като концепт за мотоспорт, за да подчертае, че "състезанията са в основата на ДНК на Cupra".
Грифитс добави, че автомобилът „дава представа за дизайнерския език на бъдещия градски автомобил и ще вдъхнови нейното създаване“.
Серийната версия на UrbanRebel ще се присъедини към дългоочаквания Volkswagen ID 2,който също е предвиден скоро да бъде представен в концептуална форма, а моделите от Skoda и Audi, които също ще бъдат построени върху платформата MEB Entry на VW Group за начално ниво. Компанията се стреми най-основните версии на тези автомобили да бъдат на цени от 17 000 паунда.
Значително е, че Cupra, самостоятелна марка Seat, е компанията да визуализира автомобил, базиран на новата платформа, като се има предвид целта на VW Group да произвежда модели MEB Entry в завода на компанията в Марторел, Испания. В момента VW Group преговаря с испанското правителство за осигуряване на подкрепа за проекта.
Грифитс каза: „Градският електрически автомобил е ключов стратегически проект не само за нашата компания, но и за Volkswagen Group, тъй като нашата цел е да произвеждаме повече от 500 000 градски електрически автомобила годишно в Марторел за различни марки от концерна.“
Cupra казва, че UrbanRebel демонстрира преминаване към по-прогресивен естетически вид на марката, въпреки че запазва функциите, наблюдавани в концепта Tavascan и електрическия хечбекBorn. Шефът на дизайна на Cupra Хорхе Диес заяви, че екстериорът има за цел да „внесе геймификационен вид“ в езика на дизайна на компанията .
Предният "нос на акула" на Cupra е съчетан с нови триъгълни светлини Дизайнът на стъклото е предназначен да предизвика визуален ефект на каска, по подобие на Tavascan.
Концептът има каросерия с три врати, с остри стилни линии, които минават по дължината на автомобила . Задната част се отличава с голямо задно крило, което отразява връзките на моторните спортове на концепта, и се увива в задна светлинна лента в цял ръст, която е счупена само от логото Cupra. Има и отличителен дизайн на задния дифузор.
UrbanRebel е дълъг 4080 мм, широк 1795 мм и висок 1444 мм, което го прави сходен по размер с кросоувъра Seat Arona с бензинов двигател.
Въпреки че Cupra не дава пълни подробности за схемата на електрическото задвижване, тя казва, че автомобилът предлага 335 к.с. непрекъсната мощност, с пикова мощност от 429 к. с. Вероятно евентуалната серийна версия на UrbanRebel ще бъде съсзначително по-малка мощност. Както при хечбековете ID 3 и Cupra Born, има вероятност да се използва един електромотор, задвижващ задната ос.
Първоначално VW Group имаше за цел първите модели MEB Entry да бъдат пуснати в продажба през 2023 г., въпреки че това беше отложено с две години поради предизвикателствата при постигането на целевата цена от 17 000 паунда с настоящата EV технология.
Концернът работи върху унифициран дизайн на батерийни клетки за по-голямата част от бъдещите електромобили, с различни типове автомобили, използващи различни клетъчни технологии. Моделите за начално ниво вероятно ще използват литиево-желязо-фосфатна технология, която, според оценките, ще бъде с около 50% по-евтина за производство от сегашните клетки на батерията. Въпреки че има ограничения в пробега и времето за зареждане, това ще бъде по-малък проблем с вероятната употреба на електрически градски автомобили. Очаква се различните размери на батерията да предлагат автономен пробег от около 200 и 300 км.