Първите шпионски фотографии на новия суперавтомобил на McLaren вече са факт. Наследникът на F1 ще се конкурира с Bugatti Veyron, Porsche 918 Spyder и следващата генерация на Ferrari Enzo, когато се появи на пазара през 2013 г.
Новият модел на McLaren ще използва карбонов монокок, сходен с този на MP4-12C. Като габарити обаче ще има сериозно предимство спрямо него. По всяка вероятност конфигурацията от McLaren F1 с една седалка на предния ред и две на задния няма да се запази, тъй като засеченият от шпионските фотографии автомобил е с лява дирекция. Въздухозаборникът над челното стъкло обаче остава запазена марка за модела.
Мулето, което екипът на McLaren тества, се отличава с много дълга задна част, което по всяка вероятност означава, че серийният вариант ще се предлага в две версии – къса и дълга. Специално втората ще бъде подготвена с цел по-висока максимална скорост, като тя ще се използва като база за евентуална състезателна спецификация.
Окачването ще бъде пушрод, комбинирано с адаптивни амортисьори, петстепенен тракшън контрол и карбон-керамични спирачни дискове. Brake Steer системата, която се предлага за MP4-12C, ще бъде част и от снаряжението на новия модел, а по всяка вероятност за най-добрите в зависимост от ситуацията нива на даунфорс ще отговаря активната аеродинамика.
Наследникът на F1 ще получи петлитров централно разположен V8 мотор, който по предварителни прогнози ще генерира около 800 к.с.. В момента McLaren работи по развитието му заедно с Ricardo, докато доставчик на седемстепенната трансмисия с два съединителя ще бъде Graziano. По всяка вероятност McLaren ще приложи и наученото във Формула 1 по отношение на KERS системите, за да достигне максимална мощност от близо 900 к.с., както и за да ограничи емисиите CO2.
Новият модел ще се произвежда в Технологичния център на McLaren, където в момента се сглобява MP4-12C. По всяка вероятност серията ще бъде ограничена на 500 бройки.