Глобалните продажби на Groupe Renault за 2020 г. възлизат на 2 949 849 автомобила
- В контекста на пандемията Covid-19 глобалните продажби на Groupe Renault за 2020 г. възлизат на 2 949 849 автомобила, съставляващо спад от 21,3% при спад на световния автомобилен пазар от 14,2%.
- Groupe Renault потвърждава, че е постигнала CAFE (леки и лекотоварни автомобили) целите си за 2020 г [ Резултатите ще бъдат консолидирани и формализирани от Европейската комисия през следващите месеци].
- След първата половина на 2020 г., през която основните пазари на компанията бяха силно засегнати от пандемията и свързаните с нея ограничителни мерки, втората половина на годината показва по-голяма устойчивост: продажбите на Groupe Renault в Европа остават в съответствие с нивата на пазарите.
- На европейския електромобилен пазар марката Renault удвоява продажбите си и потвърждава лидерството си със 115 888 продадени електрически автомобила. ZOE е най-продаваният електрически автомобил със 100 657 продажби и ръст от 114%.
- Портфолиото в Европа през декември 2020 г. се увеличава с 14% в сравнение с 2019 г., отчасти благодарение на привлекателността на новите E-TECH хибридни и plug-in хибридни предложения, докато автомобилите на склад са с естимиран спад от приблизително 20% спрямо 2019 г.
- През 2020 г. Groupe Renault отбелязва напредък в най-печелившите канали за продажба, като марката Renault увеличава своя дял на пазара на частни клиенти в Европа с почти един пункт.
- През 2021 г. Groupe Renault ще продължи политиката си за продажби, ориентирана към печалбата, с пълното прилагане на стратегическия план Renaulution, който ще бъде представен на 14 януари 2021 г.
"Groupe Renault има за цел да обърне своите резултати. Фокусираме се върху рентабилността, а не върху обема на продажбите, с по-висок нетен марж на автомобил на всички наши пазари. Първите резултати вече са видими през втората половина на 2020 г., особено в Европа, където марката Renault отбелязва напредък в най-печелившите канали за продажби и укрепва лидерството си в електрическия сегмент.", заяви Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Groupe Renault.
"Пандемията оказа силно влияние върху нашата търговска дейност през първата половина на годината. Groupe Renault успя да се справи с тази ситуация благодарение на мобилизацията на всички свои служители. През втората половина на годината се наблюдава по-голяма устойчивост и добро представяне в продажбите на електрически и хибридни автомобили.
Започваме 2021 г. с по-голям брой на поръчки в сравнение с 2019 г., по-ниско ниво на автомобили на склад и по-високо ценово позициониране за цялата гама.“, заяви Дени ле Вот, старши вицепрезидент по продажбите на Groupe Renault.
В контекста на пандемията Covid-19 продажбите на Groupe Renault възлизат на 2 949 849 автомобила, съставляващо спад от 21,3% при спад на световния автомобилен пазар от 14,2%. Понижението в продажби се дължи главно на високото ниво на заболеваемост и съответните наложени ограничения и преустановяване на продажбите през второто тримесечие в множество страни, както и забавяне на пазара през четвъртото тримесечие, особено във Франция. В допълнение Groupe Renault провежда политика на продажби, фокусираща се върху рентабилността спрямо обема на продажбите.
Електрически автомобили: Renault, водещата марка в Европа
На бързо развиващия се пазар на електрически автомобили марката Renault потвърждава лидерството си на европейския електромобилен пазар с 115 888 продадени електрически автомобила, което е с 101,4% повече спрямо 2019 г. ZOE е най-продаваният електрически автомобил със 100 657 продажби и ръст от 114%. В сегмента на електрическите лекотоварни автомобили Kangoo Z.E. е най-продавания модел.
Renault Twingo Electric и Dacia Spring ще допринесат към портфолиото от предлагани електрически автомобили на Groupe Renault през 2021 година.
В допълнение към електрическата си гама, от тази година Renault предлага E-TECH хибридни и plug-in хибридни версии за своите най-продавани модели (Clio, Captur & Megane Grandtour). По този начин марката се утвърждава на пазара за хибридни и plug-in хибридни автомобили с над 30 000 продажби в Европа, което представлява 25% от обема на поръчките за тези модели.
През първата половина на 2021 г. гамата E-TECH ще бъде разширена с лансирането на Renault Arkana E-TECH hybrid, Captur E-TECH hybrid and Megane Sedan E-TECH plug-in hybrid.
В Европа
Продажбите на Groupe Renault възлизат на 1 443 917 единици, което е спад от 25,8% при спад на пазара от 23,6%.
Марката Renault увеличава пазарния си дял до 7,7%, ръст от 0,1 пункта, благодарение на успешното обновяване на своите модели от компактния сегмент (Clio, Captur и ZOE) и успешното лансиране на гамата E-TECH.
Clio е най-продаваният автомобил в своята категория в Европа с 227 079 продажби. Благодарение на модела марката Renault увеличава дяла от продажби към частни клиенти с близо един пункт.
Марката Dacia регистрира 385 674 продажби и спад от 31,7%. За четвърта поредна година Sandero остава най-продаваният автомобил на пазара на частни клиенти. Два от историческите модели на марката, новите Dacia Sandero и Sandero Stepway, бяха представени в края на 2020 г.
Новите двугоривни (бензин и LPG) двигатели на Dacia, които се предлагат за повечето модели в гамата под името ECO-G, представляват повече от 25% от продажбите на марката в Европа.
Извън Европа продажбите на Group Renault отбелязват спад от 16,5%, главно поради спад от 45% в Бразилия в резултат на преориентирането към най-печелившите канали.
В Русия, втората по големина държава по обем продажби на компанията, Groupe Renault е лидер с пазарен дял от 30,1%, ръст от 1,2 пункта. Продажбите отбелязват спад от 5,5% при спад на пазара от 9,2%.
LADA затвърждава позицията си на водеща марка на руския пазар с 21,5% пазарен дял. LADA Granta и LADA Vesta остават двата най-продавани автомобила в Русия.
Пазарният дял на марката Renault отбелязва спад от 0,2 пункта до 8% в очакване на лансирането на новия Duster през първата половина на 2021 г.
В Индия продажбите на групата отбелязват спад от 9,4% при спад на пазара от 18,8%. По този начин Renault постига пазарен дял от 2,8% (+0,3 пункта) благодарение на успеха на Triber. През първата половина на 2021 г. гамата на Renault (Kwid, Duster, Triber) ще бъде разширена с лансирането на Kiger, нов SUV модел.
В Турция Group Renault остава лидер на пазара, отбелязващ силно възстановяване.
В Южна Корея марката Renault Samsung Motors отчита ръст от 14,2% при ръст на пазара от 5,5%, благодарение на успеха на новия си модел XM3, лансиран през март 2020 г.