Докато първото поколение на автомобила все още подсказваше за своя частично „камионджийски” нрав, новото Renault Kangoo изненадва приятно със значително по-приветлива атмосфера и повече удобство.
От една страна този автомобил може безпогрешно да бъде разпознат като наследник на своя първообраз, от друга обаче в картината се наблюдава нещо необичайно: сега Renault Kangoo изглежда така, сякаш предишния модел е бил „напомпан” с няколко атмосфери в повече. Впечатлението не е измамно – каросерийната дължина се е увеличила с 18 сантиметра, а широчината е с 16 сантиметра по-голяма. Компактните външни мерки на практичното возило са вече минало, но затова пък и обема на вътрешното пространство се е увеличил повече от сериозно.
За щастие този път Renault са ни спестили позиция зад волана, която да напомня на лекотоварен модел, и сега водачът седи зад панорамно челно стъкло и арматурно табло, което на практика не се отличава от произволен лек автомобил в този сегмент. Удобна опора за левия крак, регулируем във височина волан, високо разположен лост на трансмисията, който наподобява джойстик, подлакътник с ниша за предмети и така нататък и така нататък – ергономията на Kangoo категорично се е пренесла в 21 век. Седалките дават сравнително скромна странична опора, но са задоволително тапицирани и достатъчно комфортни.
До 2688 литра товарен обем
660 литра е номиналният товарен обем на петместното Kangoo. Струва ви се недостатъчно? С помощта на два лоста спартанската задна седалка пада напред и осигурява още място. Процедурата е извънредно проста и не изисква никакви допълнителни усилия. Ето че по този начин вместимостта на багажника вече достига до 1521 литра, а при товарене до тавана възлиза на цели 2688 литра. Максималната допустима дължина на превозваните предмети достисе равнява на 2,50 метра.
Пътното поведение е лесно предвидимо, кормилната уредба работи достатъчно точно, макар да е леко индиректно настроена, страничното накланяне в завой е в рамките на обичайното, а намесата на системата ESP при поява на по-екстремна ситуация е своевременна, само че за жалост електронната стабилизираща програма не е серийна за всички нива на оборудване. Спирачната система се представя превъзходно и дори след десетото аварийно спиране стопира автомобила от 100 километра в час за впечатляващите 39 метра.
Шумът в купето над 130 км/ч идва в повече
1,6-литровият бензинов двигател със 106 успява да задвижва 1,4-тонния автомобил с прилична пъргавина, но за целта му се налага да използва пълния си потенциал, така че не е учудващо, че при каране по магистрала със скорост около и над 130 километра в час звукът му започва да става натрапчив, аеориданичните шумове напълно закономерно също няма как да останат скрити от ушите на пасажерите. Похвала за сметка на това заслужават подобрената устойчивост на каросерията срещу усукване и по-солидната шумоизолация. Още една добра новина е, че независимо от значителното усъвършенстване по практически всички параметри, новото Kangoo е поскъпнало незначително спрямо своя предшественик.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

Renault Kangoo 1.6
Автомобилът печели симпатии с простор, практичност, функционалност и чар. Всъщност това бяха основните предимства и на старото поколение, само че при втората генерация те са още по-силно изразени, пък и към тях вече могат да се прибавят добрий комфорт, сигурното пътно поведение и по-солидната каросерия.
Технически данни
Renault Kangoo 1.6 | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 78 кВт (106 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
13,6 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
40 м |
Максимална скорост | 170 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
10,9 л/100 км |
Базова цена | --- |
огнян амзин
От три години карам Канго 1.6 16 клапана4/4машинката работи добре като изключим изгарянето на две бобини /200лв./и не много честите грешки на електрониката,която дава грешни показания на таблото,без това да дава отражение на работата на двигателя и на динамиката.Колата е умерено икономична ,около 7,5 бензин /зависи от задтъстванията в столицата стига идо 12 .Качвал съм до 300кг./жито/въобще не ги усеща.\ако не поскърцваха задните врати.бих казал ,че карам лека кола.Не съм вдигал повече от 140км.При тази скорост мотора е шумен.страничният вятър се усеща.Въпреки казаното нямам намерение да я сменям Карал съм много години соц коли и тази ми се вижда много добра.
Батето
Като за "баничарка" тази кола изглежда много приветлива и симпатична. Ако наистина е с по-солидна каросерия от предишното поколение, колицата трябва да е добър вариант за хора, които търсят подобно практично возилце :)