Очаква се до 2025 г. в седем столици 50% от такситата да бъдат захранвани с батерии
Таксиметровият оператор Uber реши да създаде „мобилна платформа с нулеви емисии“, за да постигне „електрифициращо пътуване за своите клиенти“ от 2025 г. За целта е необходимо да се стимулира преходът на водачите към електрически превозни средства. Автомобилните производители реагираха на инициативата ярко. Вчера Renault и Nissan подписаха меморандум за разбирателство с Uber и започнаха "проучване на тясно партньорство" за популяризиране на електрическите автомобили на европейските пазари, особено във Великобритания, Франция, Холандия и Португалия.
Очаква се до 2025 г. в седем столици (Амстердам, Берлин, Брюксел, Лисабон, Лондон, Мадрид и Париж) 50% от такситата да бъдат захранвани с батерии. Партньорите вече обсъждат включването на предстоящите електрически автомобили на двете марки в проекта. В крайна сметка пилотният проект, стартиран през януари от Uber и Nissan в Англия, е признат за успешен. Той включва "такса за чист въздух": допълнителни 15p на миля се добавят към всички пътувания, а приходите отиват за подкрепа на електрически шофьори. Маркетинг и образователни програми се провеждат едновременно.
Таксиметровата услуга Uber Green за електромобили вече работи в европейските столици, включително Букурещ и Киев. Nissan достави на Uber около 2000 хечбека Leaf (на снимката), произведени в Съндърланд. Renault вече влиза в играта със Zoe с пет врати.
„Нашето партньорство с Uber ще даде възможност на шофьорите и техните пътници да изпитат електрически превозни средства и ще допринесат за пречистването на въздуха в нашите градове“, каза Сигал Кордейро, главен търговски директор на GM. Вярно е, че само таксиметрови шофьори с висока квалификация и статут Diamond могат да разчитат на финансова подкрепа по програмата GM Financial.
Днес General Motors обяви, че "се обединява с Uber, за да ускори прехода към изцяло електрическо бъдеще". На шофьорите на Uber в САЩ и Канада са обещани специални цени за новия електрически автомобил Chevrolet Bolt (те ще получат същата отстъпка като служителите на GM), както и аксесоари за зареждане (-20%). Програмата започва в Лос Анжелис и Денвър. „Предлагаме на шофьорите и клиентите нови начини да обичат електрическите автомобили “, посочи вицепрезидентът на Chevrolet Стив Майорос. Известно е , че Volvo и Toyota вече си сътрудничат тясно