Trezor има за цел да демонстрира дизайна на бъдещите нови модели на марката
Домашният автосалон за Renault винаги е бил много специален - именно в Париж французите се опитват да покажат своите най-важни нововъведения. Настоящото изложение не е изключение, но през тази година Renault не представя потенциален бестселър, а само един концептуален автомобил, наречен Trezor, който обаче се превръща в един от най-забележителните моменти на салона.
Trezor има за цел да демонстрира дизайна на бъдещите нови модели на Renault. Прототипът е направен с каросерия купе и идва с електрическо задвижване. Акумулаторите на новия автомобил се оказаха едновременно два. По време на презентацията представителят на Renault каза, че върху техническата част на прототипа е работил екипът Renault e.dams, който е двукратен носител на купата на Формула-E.
От нула до 100 км/ч електромобилът ускорява за по-малко от четири секунди. Trezor е получил система за избиране на режимите на шофиране. Предвидени са три пакета за управление: неутрален, спортен и автономен. В последния случай водачът може да активира изцяло автопилота.
Главната конструкторска особеност на Trezor се оказаха вратите. За да се настаните в салона на суперавтомобила, трябва да се отвори цялата половина на каросерията. "Покривът", по думите на представителя на Renault, е много лек. Общото тегло на концепта, след като всички панели са изработени от въглеродни влакна, е 1600 кг.
След представянето на Renault Trezor дизайнерът отговори на въпроси на журналисти:
- По време на презентацията заявихте, че новият концепт е разработен, за да покаже как ще изглеждат бъдещите модели на марката. Какви елементи от него трябва да очакваме в серийните автомобили?
- Не бива да очаквате, че който и да е елемент от прототипа може да влезе в производство без непроменена форма. Концептът показва, че сме намерили нов дизайнерски език. Ние работим с него, играем си с формите. В прототипа има много сложни форми - това показва към какво се стремим, но това не означава, че те ще влязат в серийно производство.
- Повечето от френските автомобили се отличават с нестандартни форми. С кои елементи в Trezor се гордеете най-много?
- Харесва ми всичко, което успяхме да реализираме. Trezor е демонстрация на посоката, в която възнамеряваме да се движим. В най-голяма степен успяхме да се справим с пропорциите на суперавтомобила и с предните светлини с лазерна технология. Необичайни станаха и стоп светлините, които създават ефекта на въртене, когато се задействат.
- Защо избрахте суперавтомобил, за да демонстрирате новия си дизайнерски език, а не миниван или хечбек, например?
- А защо не? Това е най-краткият път публиката да се влюби в марката. Суперавтомобилът е страст, която искаме да постигнем.
- Що се отнася до отварянето на каросерията отгоре, може ли да бъде адаптирано за всекидневно ползване? Може ли да стане серийно?
- Не съм сигурен, че това е възможно. Тази конструкция е разработена, за да шокира публиката. Имаме нужда от много "уау" наоколо - това е целта. Може би това решение можем да срещнем по-късно в суперавтомобилите, които се произвеждат в малки серии.
- Според вас трябва ли да има разлики в дизайна между електромобилите и моделите с двигатели с вътрешно горене?
- Смятат, че те трябва да бъдат различни - това, по мое мнение, е грешка. Ние не трябва да дистанцираме такива автомобили, било то електрически, хибридни или бензинови модели. Те трябва да споделят общ дизайн.